Gå til innhold

Vurderer å kjøpe BMW 1-serie 116d, 5-dørs, er den bra?

ScottBekke
 Share

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe meg en BMW 1-serie 116d med 5 dører som min første bil. Har sett på modeller fra 2007 og nyere. Men er vel noe rundt 2007 og 120 000km som er i min prisklasse (80k-100k) Hvordan er dette som biler? Alt fra om de er gode å kjøre, til om det er mye feil og dyre verkstedsutgifter?

Er BMW'er dyre å ha på verksted i forhold til da andre biler(som volkswagen/toyota-ish)?

Blir veldig glad for tilbakemelding og tar også gjerne i mot innspill om andre biler som kan være aktuelle!(ikke for gamle) :grin: post-83169-0-27189800-1409309590_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har hatt noe problemer med at registerkjedet har strukket seg/slitt av/vært skadet, noe som har medført til store kostnader for enkelte. Det har vært forskjellige aksjoner fra BMW for å få bedret dette, så jeg ville sjekket at dette er blitt gjort med bilen du finner.

Ellers er dette biler med relativt lite feil, men "mandagsbiler" finnes naturligvis her også. Av andre kostbare ting så er vel kanskje det at rattlåsen har låst seg permanent noe som har gått litt igjen.

Ellers er jeg veldig fornøyd med min bil (som riktignok har bensinmotor). Den er veldig morsom å kjøre, og den fungerer godt til mitt bruk, men de kan fremstå som noe "simple"/"billige" innvendig sammenlignet med større modeller fra BMW.

Jeg har ikke inntrykk av at BMW er noe dyrere å eie enn andre tilsvarende biler, men BMW sine egne verksteder kan være noe kostbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...