Gå til innhold

Er det gearkasser min som er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har den siste tiden hatt problemer med bilen min, ein BMW 520 iA 1997 modell (E39).

Ved kaldkjøring av bilen fungerer alt normalt men når bilen er kjørt varm mister den effekt.

Enkelt forklart; når eg kjører i oppoverbakker føles den som om bilen er 5 tonn og at en aldri får noe drag i bilen.

Kan gire ned "manuelt (på automatkassen)", turtallet øker men ingen effekt på draget.

Bilen har vært på verksted (lokalt,ikkje BMW) og de mener at gearkassen er ødelagt uten og kunne spesifisere det mer.

Det skal og sies at problemene startet etter besøk på dette verkstedet i forbindelse med bytte av vannpumpe, termostat og termostathus samt noen slanger som har noe med kjølingen og gjøre.

Nevnes og at under kjøring fjusker bilen etter så og si nøyaktig like mangen minutters kjøring , når eg da slipper gassen og venter 1 sek. går motoren normalt igjen men med tapt effekt.

Noen som har ide om hva som kan være gale?

Skrevet

anbefaler diagnose.

tipper vanos eller deffekt sensor.

sikkert en udugelig klåfingret en som har skrudd på den

Skrevet

Det er ikke så let å nøyaktig å si hva det er. Det kan være så mye.

Men for meg virker det som om kassen din har gått I nødmodus. En merker det på veldig treg akselerasjon. Poenget med nødmodus er å skåne girkassen hvis bus-systemet finner ut at det er noe gale med systemet et sted.

Mitt forslag er at du først og fremst nøyaktig finner ut hva verkstedet har gjort og hvordan. Så tar du bilen din til et verksted, primært til BMW, for å ta en skikkelig diagnose.

Skrevet

Jeg ville jo da IKKE gått til ett BMW verksted for å finne ut hva som var gale da. Føler at de bare er ute etter å melke penger uten å opptre retferdig overfor kundene. Ville stolt mye mere på en hobby mekaniker og bmw entusiast som ikke er ute etter å ta livet av lommeboken din..

Skrevet

Hvilke verdier bør jeg se etter? Hva skal hver og en komponent vise? Har forøvrig byttet hele eksosanlegget, da det var en forferdelig hul lyd i det gammle. Viste seg at innmaten i katalysatoren var plukket ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...