powerfulglenn Skrevet August 30, 2014 Skrevet August 30, 2014 Hei! var ute og prøvekjørte bimmern, og den drar alt for dårlig og sperrer noen ganger på 3000rpm!og i 5 gir på E18 i 110km/t så gir jeg full gass og da skjer det ingen ting.. må gire ned mye for at den skal bevege seg litt.. også når jeg drar på og har full gass så kjenner jeg i hele bilen at den holder igjen.. noen som vet hva som kan være galt? kjører jeg normalt med den med litt gass så fungerer den utmerket.. også er det veldig veldig dårlig gassrespons på den.. kan legge til at jeg prøvde og kjøre ganske hardt med den og bare bykjørte den hele tia og brukte 17l på 200km! er ikke det alt for lite? begynner og bli ganske plagsomt nå.. greit at den bruker lite bensin, men er jo ikke noe fart i motoren... prøvd og plugge ut luftmengde måler uten hell.. tips? er en 96mod manuel
powerfulglenn Skrevet August 30, 2014 Forfatter Skrevet August 30, 2014 vurderer diagnose ja.. Parts24: hvis kamsensor er gåend har den like symptomer da?
powerfulglenn Skrevet September 3, 2014 Forfatter Skrevet September 3, 2014 drar fortsatt like dårlig etter diagnose og etter luftmengdemåler og kamsensor, Flere idèer?
MariusW Skrevet September 3, 2014 Skrevet September 3, 2014 Diagnosen skulle vell strengt tatt ikke løse problemene dine men fortelle deg hva de er. Hva sa diagnosen da?
Eirik Viste Skrevet September 3, 2014 Skrevet September 3, 2014 Hei. Jeg ville ha byttet bensinfilteret. Det kan lage lignende problemer som du beskriver. To karer har vært innom meg de siste dagene og har fått låne sensorer, lmm og mer uten å få fart i motoren. Så bytte av bensinfilter har vært mitt råd til dem begge. Tett katalysator kan og være årsak. Men lettere å først bytte filteret. Hilsen Eirik. Diagnosen skulle vell strengt tatt ikke løse problemene dine men fortelle deg hva de er. Hva sa diagnosen da?
powerfulglenn Skrevet September 3, 2014 Forfatter Skrevet September 3, 2014 Diagnosen skulle vell strengt tatt ikke løse problemene dine men fortelle deg hva de er. Hva sa diagnosen da? det vet jo jeg også Den sa at kamsensor var defekt Men vi så på pcen at lmm og lambda var på tide og bytte så jeg bytta sensor og lmm, men det ble litt mer fart i den men ikke mye..
powerfulglenn Skrevet September 3, 2014 Forfatter Skrevet September 3, 2014 Hei. Jeg ville ha byttet bensinfilteret. Det kan lage lignende problemer som du beskriver. To karer har vært innom meg de siste dagene og har fått låne sensorer, lmm og mer uten å få fart i motoren. Så bytte av bensinfilter har vært mitt råd til dem begge. Tett katalysator kan og være årsak. Men lettere å først bytte filteret. Hilsen Eirik. Takker Skal jeg prøve og bytte det
powerfulglenn Skrevet September 19, 2014 Forfatter Skrevet September 19, 2014 har ikke kommet så langt, kom opp på diagnosen at det var kam/veivsensor så jeg byttet det, ble litt bedre men ikke så mye.. kutter turtall i rundkjøringer enda osv.. så må bytte litt mer tenker jeg..
mrvelander Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Jeg byttet bensinfilter på min E39 520, etter lignende problemer du nevner, bare at jeg hadde det ikke så ille som du beskriver egentlig. Skiftet også tennplugger. Etter dette gikk den som en drøm igjen Bensinfilteret er en grei jobb å bytte, sitter bak midtre plastdeksel på en av sidene, husker ikke om det var høyre eller venstre dessverre, men tror det ligger en DIY her på forumet som viser hvor den sitter
powerfulglenn Skrevet September 21, 2014 Forfatter Skrevet September 21, 2014 Takker for tips gutter skal prøve det har byttet bensinfilter på e39 tidligere så er jo 5min jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå