knut811 Skrevet September 1, 2014 Forfatter Skrevet September 1, 2014 Er M47 jeg har:/ så da blir det nok mest sansynlig dyrt for meg nå da:(
hland Skrevet September 1, 2014 Skrevet September 1, 2014 N42-motoren (2.0 bensin) i min 2002 E46 daua i hytt og pine for et par år siden. Virket helt tilfeldig; Lavt turtall, gjevn gange, ingen akselerasjon, etc. Daua til og med mens jeg rant på 3. giret ned en bakke i ca. 50 km/h. Leste alt jeg kunne oppdrive på nett, og min konklusjon var veiv- og muligens også kamakselsensor som var defekt. Fikk den inn på verksted og fikk byttet disse to sensorene i tillegg til kjedestrammer, kjedestrammerbolten og en sugeslange som hadde delvis kollapset. Har gått helt fint siden, men det ble jo en relativt kostbar reparasjon. Har forøvrig ikke peiling på om det samme kan være tilfellet med din diesel, bare deler min erfaring med lignende symptomer.
knut811 Skrevet September 1, 2014 Forfatter Skrevet September 1, 2014 Hmm okei;) tar imot alle tips jeg kan få fikk du opp noe feilkoder på dette da? Eller tok du bare en sjans og byttet?
knut811 Skrevet September 3, 2014 Forfatter Skrevet September 3, 2014 Ingen flere som har vært borti akkuratt dette problemet?
knut811 Skrevet September 3, 2014 Forfatter Skrevet September 3, 2014 Noen som veit om det går ann å sette 12V rett på pumpa også prøve å starte? får å unngå alle sensorer osv som kan være gåent?
Otis Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 Om du har M47, som du påstår så er det nok rimelig sikkert at det er hovedpumpa, VP44 som er defekt. Defekt kam og/eller veiv sensor gir ikke slik feil. Ei heller referanse dyse feil. Motor skal uansett starte med slike feil, men tungstartet. Ergo, defekt pumpe i motorrom. Du kan kontrollere at du har strøm fram til pumpa, men det er veldig lite sannsynlig at du plutselig skulle få ledningsbrudd. Jeg skriver det siden du har sjekket sikringer.
Gjest Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 Om du har M47, som du påstår så er det nok rimelig sikkert at det er hovedpumpa, VP44 som er defekt. Defekt kam og/eller veiv sensor gir ikke slik feil. Ei heller referanse dyse feil. Motor skal uansett starte med slike feil, men tungstartet. Ergo, defekt pumpe i motorrom. Du kan kontrollere at du har strøm fram til pumpa, men det er veldig lite sannsynlig at du plutselig skulle få ledningsbrudd. Jeg skriver det siden du har sjekket sikringer. Defekt veivsensor/kam sensor ga slik feil på min bil, med N42 motor I starten lyste motorlampa i perioder, så gikk det over til at bilen blei tungstartet, ville ikkje alltid starte...Leste av feilkoder, da låg det feilkode på både outlet-kamsensor og veivsensor. Skiftet kam sensor først da denne er enkel å komme til. Gjekk deretter fint, heilt til motor blei varm, da stoppa motoren under kjøring, og bilen ville aldri starte igjen da låg det feilkode inne på veivsensor, så skifta eg denne, og alle problem forsvant så motor KAN stoppe under kjøring dersom veivsensor er defekt
Otis Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 Nå er jo en N42 motor en som går på bensin, samt det faktum at de på ingen måte deler motorstyring eller programvare for motorstyring. I følge BMW TIS så skal en M47 motor fortsatt fungere uten kam sensor, da den bruker referanse dysen for å få en cirka peiling på når den skal sprøyte inn diesel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå