Gå til innhold

Julian's E38 740ia

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Er en her inne med 740D Facelift mod i Estoril blå. Individual bil. :) Jeg syns den er ganske fin på E38. :) Men selvfølgelig, Imola rød er en veldig fin farge også!

Ja absolutt fint, men føler det er litt småkrasj på preface syver :)

Selv syntes jeg E38 kler best en mørk farve.

Eller en av disse:

attachicon.gif4e46931d0a83bb355898b108e4bcf17b.jpg

attachicon.gifBMW-7_series_E38_mp2_pic_10120.jpg

attachicon.gifBMW-E38-7-Series.jpg

Og denne syntes jeg var meget pen:

attachicon.gif90_1630315490.jpg

Mørkt er fint, men nå har jeg sort og det hadde vært kjekt med en helt ny farge. Dessuten har jeg alltid drømt om Imolarød E38 :lol:

De fargene du la ut her syns jeg er litt for "gammel", hadde sikkert passet bedre på E34/32.

Ja se der :) ble jo langt bedre en det kummelokket som var der før :P

Haha ja en god oppgradering uten tvil. Men kan se ut som jeg ikke får til airbag osv pga E36 har slepering som en del av rattstammen. Hmm.

Evt må jeg kutte i rattet så den sleperingen jeg har nå passer og så modifisere kontaktene litt. De til CC og radio passer, men airbag er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Her har det skjedd noe faktisk :) Ikke noe spennende enda, men greit å dokumentere det litt.

I går var jeg på verkstedet til Thundercoil og mekket litt med han. Da ble det skiftet multi-reim og AC-reim samt reimstrammer.

Fikk også fikset så jeg har radio :lol:

Koselig å mekke med Thundercoil, må gjentas. (Når E36'n går av egen maskin igjen :lol: )

I dag tok jeg meg noen timer på egenhånd og begynte på den grusomme jobben med å bytte toppdekselpakning.

På en rekkefire eller rekkeseks er dette rett fram skruing, men tydeligvis ikke på V8. Brukte vel gode 3 timer på ene siden pga alt mulig måtte demonteres og fjernes for å få av toppdekselet. 

Det var i alle fall på tide med utskiftning for her lå plugger og coiler å badet i olje  [-(

Kan ikke skjønne at denne har gått hver dag. Tok meg en kjapp tur etterpå og kan konstatere at denne har hatt litt ujevn tenning ved pådrag for dette var en annen bil :lol: Mye kraftigere og den lager faktisk en annen lyd nå. Herlig å få ting på stell i alle fall.

På onsdag som kommer blir masse nytt i forstilling montert med PowerFlex i casterstag (disse ryker jo i hytt og gevær med originale).

Lurer meg på om felgen min er ferdig snart og  :-s

Litt bilder fra jobben i dag:

post-55010-0-69537600-1438896008_thumb.j

post-55010-0-79283100-1438896036_thumb.j

post-55010-0-29640700-1438896067_thumb.j

post-55010-0-23478100-1438896075_thumb.j

post-55010-0-51467900-1438896081_thumb.j

post-55010-0-10142600-1438896093_thumb.j

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig vis motoren er ute av bilen :P

Var mye tull som måtte vekk for å få løst toppdekselet dessverre.

Vis du ser på bildet så ser du at jeg har pakningsstoff på hele pakningen både over og under ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok når motoren var ute, men så lakk dem, pakninger fra koed var ikke bra saker, så måtte ta det om igjen når motor stod i bil.. gikk noen timer der ja :(

jeg klippet dem tynne kablene som går over dekselet og ned på dynamo, for å så montere kabelsko på dem, ble letere da :P

bra du gjorde det, ellers samme drittet om igjen :P

byttet du dem pakningene på boltene og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eBay pakninger, virker solide. Med pakningstoff lekker det nok ikke på mange år uansett :)

Gikk jo fint uten å klippe ledninger, må bare gjøre de rette trinnene :P

Byttet alt jeg, hovedpakning, den rundt plugger/coiler og alle de 24 små runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesda, da er alt av deler skiftet :)

Nye casterstag med powerflex foring, senter-stag til styring og endeledd samt hjulstilling utført.

MEN! Fikk tilbakemelding ang felgen og den kan ikke reddes :(

Så nå trenger jeg hjelp til å finne noen pene 18/19/20" helst med dekk til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesda, da er alt av deler skiftet :)

Nye casterstag med powerflex foring, senter-stag til styring og endeledd samt hjulstilling utført.

MEN! Fikk tilbakemelding ang felgen og den kan ikke reddes :(

Så nå trenger jeg hjelp til å finne noen pene 18/19/20" helst med dekk til en ok pris.

Seriøst? Burde de ikke ha sett at de ikke klarte det, etter én titt på felgen? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for han begynte på den, og når han var ferdig med det han trodde var gale så han at mye mer var gale :P

Den var virkelig skjev sa han, må ha vært en "drifte-ulykke" som han kalte det fint, for senteret er flyttet seg både utover og oppover/nedover samt vridd seg litt :lol:

Var ikke mye penger tapt da, så ser ikke vondt på det :) Har i verste fall 2 driftehjul vis jeg får noe gromt en gang senere i livet :) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lite gøy til salgs for tiden :P

Fant noen ok 20" i sort som jeg kunne tenkt å ha midlertidig, men selger svarer så klart ikke.

Prøver å finne reps, men finner ingenting. De jeg har er utgått virker det som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...