Skulebollen Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Lurer litt på maks dim på felger til e36 uten at jeg må ha mye dekkstrekk. Vil ha felgkant flush med buen omtrent så hvilke et og bredde vil folket anbefale? Har e36 m3 valsede buer originalt? Er snakk om 17":) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 . Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Ang. strekk så spiller det nok ikke store rollen hvor brei felgen er, det er avhengig av hvor den er plassert. En 7,5" felg helt i buen trengs like mye strekk som en 10" felg i buen. Når det er sagt har jeg kjørt med 9.5" felg med 225, knall fint strekk, men min felg var litt på utsiden. Hadde god klaring på innsiden så kan nok ha enda breiere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Fullt klar over Erik Med maks dim tenker jeg maks et og bredde uten at jeg må ha mye dekkstrekk. 225 på 9,5 synes jeg ikke er pent på en m3. Så er ute etter hvilket ET jeg må ha for og få felgen flush med hjulbuen omtrent Er jo så mange e36 på forumet så noen har vel den "perfekte" oppskriften ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Ok, da ser det ut til at jeg missforstod hva du ville frem til her Men skal felg kanten "flushe" hjulbuen, vil du uansett ikke kunne ha dekk som er bredere en felgen, med mindre du skal ma mye negativ camnber (noe jeg tviler på du er intr. i) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Nei er fullt klar over dette 215 er f.eks passe på 8,5" Jeg vil ha strekk men ikke psycho strekk som 225/9,5" Det har jeg kjørt med før og synes ikke det var pent. 245 er passe på 10" osv. Med andre ord passe strekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mag142 Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Jeg har 8,5x17 ET 15 på min e36, bruker 205/40 dekk. Da stikker hjulene litt utenfor skjermkanten, går fint foran men bak subber det litt..Men har hverken valset eller noe særlig med camber! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 17, 2014 Forfatter Share Skrevet September 17, 2014 Nå kom jeg over ett sett 17" hjul jeg virkelig kunne tenkt meg. Dette var selvfølgelig 10" bak og 9" fremme. et 35 rundtom. Vil dette vere mulig og få til? Er redd det ikke vil gå men prøver her først og spør. må ha 245 dekk på 10" ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Det skal nok gå med nok strekk... Hadde 9,5 bak med et40 på min tidligere sedag, dekket var da 245 bredt, uten subbing. Her ser du bilen med et annet sett med hjul, 8,5" med 15 i offset / 225 bredt all over... Stikker faktisk en helt del mer ut bak enn hva de gjorde foran... Dette subbet noe bak og ved fult rattutslag foran. Helt uten vals foresten... Jeg ville funnet meg felger i enten 8,5" evt. 9" både foran og bak, med offset på ca. 20 og oppmot 25 for å få kant i kant med skjermen din... Dekk ville jeg gått for 225 uanset bredde både foran og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2014 Forfatter Share Skrevet September 18, 2014 Har 8,5 i 18 bak nå, med et 38. Med 255 dekk. Dette bygger under bilen så er ingen problem. Noen som kan regne om nøyaktig hvor mye lenger ut 10" med et35 vil bygge ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Felgen vil stikke 1,63cm lenger ut. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2014 Forfatter Share Skrevet September 18, 2014 Skulle jo tro det ville gå.. Men alle plasser jeg leser står det at det ikke vil gå så.. Sukk. Ikke enkelt når man finner drømmefelgene men di er for brede :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Masse negative camber og valsing ordner alt Kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2014 Forfatter Share Skrevet September 18, 2014 Ja men vil at bilen skal ha litt veigrep også Pluss at jeg er blitt så lei av å slite ut dekka etter ett par 1000km. 235/40/17 er smaleste jeg er villig til og ha av dekk på di.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Tror du må valse endel i så tilfelle Er vel bare å prøve Tror det kan bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå