Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Hei, har kjøpt meg en bmw e46 320D sedan i helga. Den har stått på en låve i 2 år og ble kjørt inn for egen maskin den gang, karosseriet har rullet 300 000 men motor ble byttet i 2011 av et verksted. Så til problemet den vil ikke starte når jeg hentet bilen var det såvidt diesel igjen på den fylte på 8L frisk diesel og byttet filter, den dieselen som var der så forøvrig ganske ren ut. Har også fått byttet 2 glødeplugger men de 2 andre satt så godt at der torde jeg ikke ta i mer, kjørt på med fullada batteri og latt den gløde men, den fyrer ikke for alt i verden. Så noen her inne som har noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 sjekke om det ligger inne feilkoder er en god start startet den fint før den blei satt på låven? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Skal prøve og få tatt en diagnose til helga I følge forrige eier så gjorde den det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Kan også sjekke alt av sikringer både i hanskerom og motorrom, og sjekke at du får diesel fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 har du prøvd og låse bilen opp og igjen med fjernkontrollen på nøkkelen kan være så enkelt som at startsperre henger påhender at biler er litt vrange hvis de står lenge utladahadde samma greia på en alfa romeo 1,9 jtd(GM cdti) diesel som batteriet gikk flatt på mens bil var låst i ca en ukes tidville ikke starte etter på men låste den opp og igjen med fjernkontrol og den starta med engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Gått over sikringer, fått låst den opp med nøkkelen også, diesel kommer fram til filteret hvertfall .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Lest feilkoder? M47D20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 16, 2014 Forfatter Share Skrevet September 16, 2014 Ikke fått gjort det ennå, stemmer det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 26, 2014 Forfatter Share Skrevet September 26, 2014 http://imgur.com/YIMHOwW Etter sletting av feilkoder ville kom alle tilbake og starteren ville heller ikke slå inn, død ecu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Det er vel mer sannsynlig med defekt hovedpumpe? Utifra feilkoden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 27, 2014 Forfatter Share Skrevet September 27, 2014 Motor har gått 100 000km ish.. Kom jo opp feil på alt som har med ecu og gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Veeel. Jeg er ikke noen ekspert, men feilmeldingene viser til turbotrykksensor, eeprom på hovedpumpe og gløderele. Dette betyr ikke at hjernen til DDE er ødelagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet September 27, 2014 Forfatter Share Skrevet September 27, 2014 Så hva blir neste og gjøre for min del da? Blir ikke oppstart med det første skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Fremdels er jeg ingen ekspert. Men om det er eeprom på hovedpumpe som er defekt, så trenger du rep av hovedpumpe eller skifte av den. De andre feilene er ikke kritiske for start mener jeg. Vi skulle gjerne ha hart noen til å kvalitetssikre dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hadde gsbildeler på besøk, begynte med 28 feil på DDE og havna til slutt på 3. Gløderele,turbotrykksensor og Control module injecton pump (067) 43, så da er spørsmålet mitt hva blir neste? Ny pumpe (får jeg bytta dette selv), Ny styreenhet til pumpe eller(hvis dette går)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå