Gå til innhold

Varmeapparat virker ikke, E39

Ørjan Eide Sæterdal
 Share

Anbefalte innlegg

viften går ikke?

selv ikke på full hastighet?

om du sjekker sikringer først, og dem er hel,

så er det enten:

1: viftemotstanden, sitter bak hanskerom, mot midtkonsoll, såkalt pinnsvin.

2: selve motoren, her snakker vi å demontere hele dashbordet for å bytte, og siden det er 2 typer vifter, så må du nok demontere for å lese delenr på viften før du bestiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viften går ikke?

selv ikke på full hastighet?

om du sjekker sikringer først, og dem er hel,

så er det enten:

1: viftemotstanden, sitter bak hanskerom, mot midtkonsoll, såkalt pinnsvin.

2: selve motoren, her snakker vi å demontere hele dashbordet for å bytte, og siden det er 2 typer vifter, så må du nok demontere for å lese delenr på viften før du bestiller

Viften går ikke i det hele tatt. Ingen reaksjon eller effekt ved noen som helst endring. Eneste som virker på AC dashboardet/panelet er lyset og setevarmerene. Har sjekket, og ingen sikringer er gått eller ser ut til å ha gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte viftemotstanden.. Noe knotet å komme til ( vi måtte in i hanskerommet på min E46) men der kom vifta tilbake etterpå

Mener å ha hørt at visst motstanden er gåen så vil vifta virke dersom alt står på fullt, men min er helt død. Tenkte kanskje det blir litt dumt og svi av en lapp på en motstand visst problemet ligger en annen plass. Men det kan jo være den og såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at visst motstanden er gåen så vil vifta virke dersom alt står på fullt, men min er helt død. Tenkte kanskje det blir litt dumt og svi av en lapp på en motstand visst problemet ligger en annen plass. Men det kan jo være den og såvidt jeg vet.

Min vifte var helt gåen, det kom ikke luft i det hele tatt når jeg trykka opp og ner på viftestyrken..

Skal sies at den fjuska i en tid før den røk helt, da stoppa den litt, men kom tilbake når jeg skrudde på full gass. Men en dag så ville den bare ikke i det hele tatt, og da ble jeg tipsa om den motstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...