hland Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Er det noen som kan anbefale meg et verksted i Kongsberg? Akkurat flytta hit og bilen trenger sårt å få seg en skikkelig service og sjekk før den virkelig begynner å skape seg. Et par-tre ganger den siste uka har radiatorvarsellampa lyst gult i 15-20 sekunder rett etter oppstart om morgenen. Etter en del søking så har jeg funnet så mange skrekkhistorier om lekkende ekspansjonstanker, sprengte radiatorer, ødelagte toppakninger og kjølevæske som blir til graut, at jeg knapt tør å vri om tenningen. Den er lite kjølevæske på bilen, men jeg har ikke peiling på hvilken type. Står ingenting spesifikt i serviceheftet om at noe er gjort med kjøle-/frostvæske. Noen som har noen erfaringer eller tips på dette området? Det er forresten snakk om en 2002 E46 318i (N42B20).
Reef89 Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Gå inn på en Statoilstasjon og kjøpt den blå ferdig blandende kjølevesken og hell på. Heter antifreez eller noe sånt
hland Skrevet September 21, 2014 Forfatter Skrevet September 21, 2014 Gå inn på en Statoilstasjon og kjøpt den blå ferdig blandende kjølevesken og hell på. Heter antifreez eller noe sånt Joda, tanken har streifet meg ... Men hvor sikkert er det at det er blå som skal fylles på? Har forstått at kjølevæske koagulerer hvis man blander f.eks. rød og blå.
Reef89 Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Det er som oftest blå på BMW, men se om du klarer å se ved å lyse nedi tanken eller noe.
Julianv Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Stort sett bruker Bmw grønn, men kjøper du riktig type rød (G13+) så vil den kunne blandes med hva enn du har på nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå