stig. Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 både 2,0 og 2,5 er like og se på, å i utgangspunktet "identiske" motorer, plass messig er de helt like, e36 kom med både 2,0 og 2,5 (og flere seksere for den slags skyld) Det beste du kan gjøre er og finne bil det det gjelder osv, og sende en forespørsel til biltilsynet om hva som må gjøres, men jeg vil tro at å bygge om til sekser i en 1,6 eller 1,6 ikke er noe problem , hvis det er noe problem så tipper jeg det ligger innafor totalvekt og akselvekter osv, men tviler
bmwmann24 Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 både 2,0 og 2,5 er like og se på, å i utgangspunktet "identiske" motorer, plass messig er de helt like, e36 kom med både 2,0 og 2,5 (og flere seksere for den slags skyld) Det beste du kan gjøre er og finne bil det det gjelder osv, og sende en forespørsel til biltilsynet om hva som må gjøres, men jeg vil tro at å bygge om til sekser i en 1,6 eller 1,6 ikke er noe problem , hvis det er noe problem så tipper jeg det ligger innafor totalvekt og akselvekter osv, men tviler Det blir ofte problem når man prøver å få godkjennt sekser i en original 1.6/1.8, grunnet total vekt over aksel osv. Noen får det godkjennt, mestparten ikke.
bmwmann24 Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 hærje med en 518? eeeehh nei, hvis du kjører med ok vinterdekk så skal jeg se deg putte 4 gear med ræva først i en lang god vintersving med en 2,0, har ikke noe om å være raskest i gata, (har hatt flere 2,0 jeg bare så det er sagt ), å du skal koste på deg mye for og hente ut 20 hk fra en 2,0. de 20 hesta du prater om koster mer og få skremt ut av en 2,0 en det det koster og kjøpe en 2,5 liter aleine Nå hærjer jeg ikke å så sinnsykt store hastigheter at det behøves 4 og 5 gir.. Litt sladding i 3 er mer en nok for meg. Og jo, du kan hærje bra mye med en 518 om man bare leker i 2-4 gir. Jeg husker min gamle granada og taunus (riktignok lette i ræva og ellers elendige vinterbiler, men dog) de fikk man lekt mye med, de var 2.0 rekke 4 og 1.6.. Hvor mye tror du det vil koste å optimere en 2.0 egentlig? chip-1000/1500,- grenrør brukt 1000,-? Kn 500? vag coiler 800/1000,- på ebay Artig med 160/170hk på et 2 liters register med 2 liter utveksling. Jeg liker at bilen min er original, matching numbers på alt utenom toppen min som er fra 3 serie. Handler ikke om å være raskest nei, men artig å bygge selv og jeg har snillere bensinforbruk en 2.5 tror jeg nok.
Azeton Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Du glemte kammer. Og all arbeidet som kommer med. Gjort det samme på en 2.5l det er dyrt men gøy. Krever litt mer kunnskap. Og er ikke verdt det når man får 2.5l motor for mindre. stig. reagerte på dette 1
Kristiansan'årn Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Skal prøve å ikke skyte deg helt ned: Jeg har vert nøyaktig lik deg for 4 år siden, ville jasse opp min 520. Spurte massevis av spørsmål, gravde og gravde etter info. Brukte utallige timer på dette. Legg saken død. Behold bilen din rån med den og oppgrader til større motor når du får mer penger. Jeg har en 540 som DD og trives med det ★sent from my wifi microwave★ stig. reagerte på dette 1
stig. Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 Nå hærjer jeg ikke å så sinnsykt store hastigheter at det behøves 4 og 5 gir.. Litt sladding i 3 er mer en nok for meg. Og jo, du kan hærje bra mye med en 518 om man bare leker i 2-4 gir. Jeg husker min gamle granada og taunus (riktignok lette i ræva og ellers elendige vinterbiler, men dog) de fikk man lekt mye med, de var 2.0 rekke 4 og 1.6.. 3 gear er for sakte på 2,0 utveksling, da får man ikke hatt mer en ca 130 på bakhjula på e34 vertfall, sånn etter min smak ( har man en lang og god sving så blir det for lite ) å en taunus 1,6 gjør typ 115kmt på ventil flyt i 3 gear, noe som er alt for sakte hvis man leker på vei. å en granada 2,0 er akuratt det samme, men har du klart og putte 4 gear på noen av disse på noe annet en blank is da har du kjørt med ALT for dårlige vinterdekk Å uansett åssen vi vrir og vender på dette , tror jeg ikke du og jeg kommer til og bli enige,hehe
bmwmann24 Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 3 gear er for sakte på 2,0 utveksling, da får man ikke hatt mer en ca 130 på bakhjula på e34 vertfall, sånn etter min smak ( har man en lang og god sving så blir det for lite ) å en taunus 1,6 gjør typ 115kmt på ventil flyt i 3 gear, noe som er alt for sakte hvis man leker på vei. å en granada 2,0 er akuratt det samme, men har du klart og putte 4 gear på noen av disse på noe annet en blank is da har du kjørt med ALT for dårlige vinterdekk Å uansett åssen vi vrir og vender på dette , tror jeg ikke du og jeg kommer til og bli enige,hehe Vi får bare være enige om at vi er uenige. Selvsagt liker jeg 2.5litern har hatt 2 stk (både m50 og m20) og liker draget, men poenget mitt er at man ikke skal avskrive 2.0 helt;)
RagnarokEM Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2014 Skal prøve å ikke skyte deg helt ned: Jeg har vert nøyaktig lik deg for 4 år siden, ville jasse opp min 520. Spurte massevis av spørsmål, gravde og gravde etter info. Brukte utallige timer på dette. Legg saken død. Behold bilen din rån med den og oppgrader til større motor når du får mer penger. Jeg har en 540 som DD og trives med det ★sent from my wifi microwave★ Du seier noko der. Kjøper eventuelt ein bil med ein "stor" motor enn å stresse med bytting. men så er ikkje denne tråden bare for å få større motor fra 1.6/1.8 til 2/2.5 men det å bytte fra 2 til 2 om det må gjøres på eit tidspunkt. og om det eventuelt må gjøres på eit tidspunkt så er vel det greit å vite om det er like lett å gå fra 2l til 2.5. Noko sa noko om at du måte bytte ut 40% av understell samt bremser og dritt. Samt kabler og alt slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå