Prinzn Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Hei! Kjører en bmw e39 520i (m52b20 singelvanos) manuell. Har planer om å bytte motor til m52b28(singel vanos) Har en del spm ang drivverk, og passform. Har hørt at girkassen til b20 passer rett på b28 motoren stemmer dette? Å er det ting jeg må ta stilling til? Eller er det bare plug and play? Har planer om å kjøre på min hjerne og ews til jeg får kodet om startsperren på hjernen og ews'en til b28. Takker for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 plug and play ja. bruk gjerne b20 motornettet og el deler, så er du sikker på at det ikke er noen forskjeller/ ødelagte komponenter på b28. bruk b28 dyser og LMM sammen med b20 hjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Plug and play, motor er fra samme støypform som M50 jeg brukte B20 kasse på min 2.8 i E36. Bare husk på at du må nok bytte kassen etter hvert pga av mye moment i B28. (Som han der over meg skrev) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 26, 2014 Forfatter Share Skrevet September 26, 2014 Folk sier så mye forskjellig!! Blir irritert! Har nettopp fått hørt at jeg ikke kan bruke b20kassen på b28?!! Ett annet spm jeg har.. Den b28 er automat.. Passer svinghjul og clutch fra b20 over på b28? Eller burde jeg ha b28 svinghjul og clutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 kassen passer den, men kan ryke om du kjører den hardt. er forskjellig delenr på svinghjul, men er lik boltsirkel på dem. så kjør full b20 girsystem du edit: b28 har 240mm clutch, b20 har 228mm clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Skal du gjøre en ordenltlig jobb og få det godkjent så må du bytte kassa, mellomaksel og bremser bak. Du KAN bruke B20 kassa, da må du ha svinghjul og clutch fra 520, skal du bruke 528 kasse så må du ha svinghjul og clutch fra 528 enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 26, 2014 Forfatter Share Skrevet September 26, 2014 Ty! så det har ikke noe å si på festene til kassen med tanke på at den kommer fra en automat bil? Det er fortsatt bare plug and play? Birtsett fra svinghjul og clutch da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 kassen passer på blokken. er jo bare motor du skal bytte, og den og kommer på samme plass som den gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 han som selger motoren hadde samme plan som meg, han hadde en e39 m52b20(1999mod) og b28 motoren er fra 97.. Han mente at ledningsnettet ikke gikk overens, han sier at det kom nye kontakter etc i 99, hvis dette er tilfelle, vill b28 motoren passe i min bil da? Som er fra 98.. Tenker på kontaktene osv.. Føler jeg maser mye, men vill jo være helt sikker på at det blir rett når den skal sendes såpass langt, å for ikke å glemme prisen.. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trixx Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Det som avgjør er om du har enkel vanos eller dobbel vanos motor? Sleng ved et bilde av motoren din. Så får vi sett hva det er med en gang. Prinzn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Hvordan legger jeg till bilde her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 ta å google, så kopierer du linken hertil. det er det letteste om du ikke har photobucket eller noe slik. tok det for deg jeg singel vanos http://i333.photobucket.com/albums/m381/tommy_hw/BMW%20Artikel/m50vanos.jpg dobbel vanos http://www.meeknet.co.uk/e38/BMW_M52TUB28.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Ja, begge motorene har singel vanos.. Men kan det stemme det med årsmod? At det kom nye kontakter i 1999? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 I 1998 kom dobbel vanos, så ja det er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prinzn Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Så i 98 ble det ikke laget noe annet enn dobbel vanos? Må foressten være etter 98, har selv 98 mod, med singel vanos.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå