Gå til innhold

M52b20 til m52b28

Prinzn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Kjører en bmw e39 520i (m52b20 singelvanos) manuell. Har planer om å bytte motor til m52b28(singel vanos)

Har en del spm ang drivverk, og passform.

Har hørt at girkassen til b20 passer rett på b28 motoren stemmer dette?

Å er det ting jeg må ta stilling til? Eller er det bare plug and play? Har planer om å kjøre på min hjerne og ews til jeg får kodet om startsperren på hjernen og ews'en til b28.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier så mye forskjellig!! Blir irritert! Har nettopp fått hørt at jeg ikke kan bruke b20kassen på b28?!!

Ett annet spm jeg har.. Den b28 er automat.. Passer svinghjul og clutch fra b20 over på b28? Eller burde jeg ha b28 svinghjul og clutch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre en ordenltlig jobb og få det godkjent så må du bytte kassa, mellomaksel og bremser bak.

Du KAN bruke B20 kassa, da må du ha svinghjul og clutch fra 520, skal du bruke 528 kasse så må du ha svinghjul og clutch fra 528 enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som selger motoren hadde samme plan som meg, han hadde en e39 m52b20(1999mod) og b28 motoren er fra 97.. Han mente at ledningsnettet ikke gikk overens, han sier at det kom nye kontakter etc i 99, hvis dette er tilfelle, vill b28 motoren passe i min bil da? Som er fra 98.. Tenker på kontaktene osv.. Føler jeg maser mye, men vill jo være helt sikker på at det blir rett når den skal sendes såpass langt, å for ikke å glemme prisen..

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...