Ronny M Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 For et par tre uker siden oppdaget jeg at det rant rustvann ut fra senterkoppen på felgen. Jeg tok av koppen for å undersøke nærmere, og jeg blei ganske paff når jeg så hvor mye navet hadde rustet på bare to måneder, det hadde jeg ikke forventet. Jeg kan ikke si at jeg har lagt spesielt merke til dette på noen andre BMWer jeg har hatt, eller andre bilmerker. Er det spesielt for denne modellen, F20/F21? Jeg tok en kjapp puss og rengjøring.. men allerede nå etter et par uker ser jeg at det kommer litt rustvann igjen. Hvordan kan jeg få stoppet dette på best mulig måte? Jeg tenkte kanskje å smøre på Hammerite og eventuelt noe fett utenpå der igjen for å holde vannet ute. Den plastkoppen som sitter her slipper jo lett inn vann. Tette med fett?
Otis Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 Det hadde nok rustet mindre uten den koppen der. Men det er jo bare å pusse så godt du kan og fylle det med fett.
quandt1960 Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 Det som er at alt korroderer. Selv såkalt rustfritt stål, aluminium og til og med titan. Så ingenting er korrosjonsfritt, metaller har bare forskjellig grad av korrosjonsmotstandinghet. Det du ser her er væske som har fått stå i ro på en metallflate som er rusttreg (høylegert stål) som i tillegg har vært påvirket av varme fra bremsen når du kjører. Dette er ikke unormalt og det du ser er en rusthinne som danner seg oppå metallet. Så jeg anbefaler faktisk at du ikke tar vekk det som allerede er rustet på overflaten, det virker fakisk en del beskyttende mot ny rust ved å sakte ned litt på korrosjonen da nytt vann ikke like lett kommer til det friske stålet. Det du kan gjøre før du tar på dekket er å spraye på litt 5-56 eller WD40, evt. smøre en tynn hinne med smørefett. Så dette er ikke unormalt og ingenting er gale det ser bare litt gale ut. Du trenger i utgangspunktet ikke gjøre noe
Ronny M Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2014 Du trenger i utgangspunktet ikke gjøre noe Hadde det ikke vært for at det renner rustvann ut på nyvaskede hjul hele tiden så hadde jeg ikke brydd meg om det. Jeg får prøve å fylle opp hele navet med fett, det er vel den beste løsningen. Men det er mange typer fett, hva anbefales å bruke her for å hindre at vann trenger inn?
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Skrevet Oktober 2, 2014 Nesten alt av fett passer inn der. Men her er en link til passende fett typer.
Morty999 Skrevet Oktober 2, 2014 Skrevet Oktober 2, 2014 hvorfor ikke pusse bort all rusta og lakke inni der? må nå være mye bedre, samt drite i å ha på den koppen
Ronny M Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2014 hvorfor ikke pusse bort all rusta og lakke inni der? må nå være mye bedre, samt drite i å ha på den koppen Ja det er planen nå Tenker å bruke Hammerite, det er vel det beste? og fett utenpå der igjen for sikkerhets skyld kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå