Gå til innhold

Dekkskadesensor lyser.

neidee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Var ute å kjørte tidligere, så kom det opp dekkskadevarsler. Kan det være så enkelt som at det er forskjellig trykk i ett eller flere av dekkene? Reagerer de om det er f.eks 2.2bar fremme og 2.4bar bak?

Er ganske ny på BMW og nymotens sensorer og slikt :)

Mvh Olgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at du mener "Tire Pressure Warning" i stedet for "dekkskadevarsel"? Har ikke mye kunnskap om nyere Bmwer, så godt mulig at det er noe som heter dekkskadevarsel hehe.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt til nærmeste bensinstasjon og sjekket lufttrykket i alle dekkene (det er det billigste alternativet ;)). Kan godt hende at du har lite lufttrykk på den ene siden.

Hvis problemet er der fortsatt etter at du har sjekket lufttrykk ville jeg tatt en diagnosetest for å se hvilken av sensorene som fusker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk lufta i dekkene og evt. fyll til det som dekkene skal ha. Reset så dekktrykkontrolleren. Dette kommer litt an på hvilken bil du har. Noen har egen knapp (står vel RDC på den) man må holde inne noen sekunder og så kjøre litt før den nullstilles. Nyere modeller har egen meny i kjørecomputeren hvor man kan nullstille den. Denne menyen er som regel bare mulig å velge når du står stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...