e30_joakim Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2014 hvis det er samme dimm på dysene på m51 og m21 så hr jula pipe som passer til en hundrings Kjøpte et slikt sett på biltema i går
tommyheimberg Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 grenrør fra m51 passer vell veeldig dårlig?, m20 passer nesten..
e30_joakim Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Dette grenrøret kjøpte jeg billig m med T3 flens , hullene passer om hverandre , men " flensen " som man skrur inn på toppen , passer ikke ... hva kan " nesten " passe ? så best som mulig ? E30 har m20 ?
tommyheimberg Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 M5 grenrøret har jo 4 hull per cylinder?
e30_joakim Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Nå har jeg satt på den mekaniske diesel pumpa ... et stort problem den vil ikke over 2200 rpm ... Innsug og turbo slanger er ikke kobla til innsuget har det noe å si ? skal vel gå ann å ruse den opp fordet vil jeg tro ...
tommyheimberg Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 Skal få rusa ja, er registeret riktig?, kan og vøre det hjelper å vri pumpa , passa den rett på eller måtte du ha på ring på pumpa for og få det tett rundt registeret?, legg ut bilder da
e30_joakim Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Rart .. Registeret er riktig , låste avinghjulet, toppen sto i den posisjonen den skal stå.. Hadde verktøy til den motoren får å presse it pumpa, tok ut gamle pumpa, inn med den nye, passer rett i med halvmånen sitt spor inn på registerkjede. Noe sted på pumpa jeg kan se at den står riktig ? Motoren sto i et " død punkt " når jeg tok ut den gamle pumpa. Åja , den passet rett i
e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2014 som jeg skrev sist , pumpen er i , nytt forsøk i kveld etter jobb å få den til å gå rent , og slik at jeg kan få mer enn 2200 rpm ... Pumpen står nok feil , en runde på registerkjede, er vel mer enn 1 gang på diesel pumpen ? i såfall så tror jeg at jeg må ta ut pumpen , " tørne " den en runde , sette i og prøve igjen , til den går riktig , eller går det ann å åpne et lokk på pumpen får å se om den står riktig ? kontra toppen og svinghjulet ? motoren skal stå i " null " punkt når jeg gjør dette.. Bruker iphone får å ta bilder , ikke opptimalt , men bedre enn ingen ting
tommyheimberg Skrevet Oktober 17, 2014 Skrevet Oktober 17, 2014 Prøv å stilla det på nytt ja, kan nokk være feil, burde låse av kammen og:-)
e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2014 Prøv å stilla det på nytt ja, kan nokk være feil, burde låse av kammen og:-) Kammen og veiva sto jo helt stille , det hadde jeg låse verktøy til har du noe PDF eller tegning om hvordan registeret skal stå ? så jeg for dobbelt sjekket
tommyheimberg Skrevet Oktober 17, 2014 Skrevet Oktober 17, 2014 Ja men registeret er dela, ett kjede fra pumpa til kammen og et fra pumpa til veiva, jeg låser alltid kammen også kan jo være den står 1 tann feil vare:-), har ikke pdf på de nei desverre
e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2014 Ja men registeret er dela, ett kjede fra pumpa til kammen og et fra pumpa til veiva, jeg låser alltid kammen også kan jo være den står 1 tann feil vare:-), har ikke pdf på de nei desverre åja .... da har den nok flyttet på seg ja ... skal jeg prøve å flytta en tann en av veiene ?
tommyheimberg Skrevet Oktober 17, 2014 Skrevet Oktober 17, 2014 Hmm, hadde heller stilt det helt hundre på kam og veiv, og så tatt ut pumpa og satt den i riktig:-)
e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2014 Hmm, hadde heller stilt det helt hundre på kam og veiv, og så tatt ut pumpa og satt den i riktig:-) jeg låste jo veiva , og veiva sitter vel mot toppen ? så lenge den står rolig så skal vel kammen også stå rolig ? vet du hvordan veiva og kammen skal stå ? må jeg skru av noe deksler på blokka for å se dette ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå