Gå til innhold

320D Ecu

Anbefalte innlegg

Har dessverre ikke tid til å sitte i slike telefoner (ikke vondt ment). Dersom jeg har tid til å svare, så svarer jeg her. Og da kan sannsynligvis flere dra nytte av svarene. Videre, om ikke jeg har mulighet til å svare så finnes det flere andre på forumet som har god kompetanse og trolig også kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel får inn masse feilmeldinger på ecu men motor har ikke gått mer enn 100k og her om dagen så gikk temp måleren til hvers og radiatiorvifta går får fullt hver gang man skrur på tenning. Skal prøve og få gs til og kode bilen på nytt, dvs startsperre osv men vil ha en ecu liggende da i tilfelle jeg får beskjed om at min har tatt kvelden. Hvor mye vil du evt ha for den trf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, hvilke EWS versjon har du? Normalt kan du bare glemme å kode en brukt slik ecu til en annen bil. Prismessig må vi se på hva jeg må gjøre med den først (mtp ews). Men jeg skal ikke ha noe voldsomt med penger for den sånn den ligger nei.

Også er et annet viktig poeng, nummer på dieselpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har EWS 3 99% sikkert. Den kan ikke kodes om til annen hjerne helt uten videre.

Hva slags feil meldinger får du? Det at radiatorvifta går for fult kan være defekt tempsensor , som da vil gjøre at vifta går på 100%. Du er sikker på at dette ikke er vanlige feil som kan fikses da? Nytter ikke bare å kode hjerne for at feila skal gå bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste av interesse mtp DDE der er jo "67". Har du noe ordentlig diagnose utstyr så du kan få ut enten org beskrivelse eller kode?

Nummer på pumpa ser du på pumpa ja. Og med EWS 3 kan du ikke "bare" kode en brukt ecu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men uansett så ser du jo på feilkodene at det ligger masse feil inne og en av de er startsperre så vil prøve og få alt kodet på nytt og gjerne med en ny ecu evt ha den i backup

På bildet du la ved er det 3 feil, gløderele, eeprom defekt, og ladetrykksregulering.

Hvor er startsperra inne her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...