Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Ønsker og få tak i en bmw 320D ecu er en 2000 mod jeg har 136hesteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Jeg har en liggende, men hva skal du med den? Den må modifiseres om du ønsker å bruke den i din bil (startsperre). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Kunne du sendt meg mobilnr på pm trf? har noen mistanker om at min er død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Har dessverre ikke tid til å sitte i slike telefoner (ikke vondt ment). Dersom jeg har tid til å svare, så svarer jeg her. Og da kan sannsynligvis flere dra nytte av svarene. Videre, om ikke jeg har mulighet til å svare så finnes det flere andre på forumet som har god kompetanse og trolig også kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Vel får inn masse feilmeldinger på ecu men motor har ikke gått mer enn 100k og her om dagen så gikk temp måleren til hvers og radiatiorvifta går får fullt hver gang man skrur på tenning. Skal prøve og få gs til og kode bilen på nytt, dvs startsperre osv men vil ha en ecu liggende da i tilfelle jeg får beskjed om at min har tatt kvelden. Hvor mye vil du evt ha for den trf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Først, hvilke EWS versjon har du? Normalt kan du bare glemme å kode en brukt slik ecu til en annen bil. Prismessig må vi se på hva jeg må gjøre med den først (mtp ews). Men jeg skal ikke ha noe voldsomt med penger for den sånn den ligger nei. Også er et annet viktig poeng, nummer på dieselpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hvordan finner jeg ut av det? NR står på pumpa? Og Ews versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Du har EWS 3 99% sikkert. Den kan ikke kodes om til annen hjerne helt uten videre. Hva slags feil meldinger får du? Det at radiatorvifta går for fult kan være defekt tempsensor , som da vil gjøre at vifta går på 100%. Du er sikker på at dette ikke er vanlige feil som kan fikses da? Nytter ikke bare å kode hjerne for at feila skal gå bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 http://m.imgur.com/YIMHOwW Radiatorvifta begynte og kødde her om dagen etter å ha lest feilkoder og prøvd å slette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hmmm EEPROM defekt, det er ikke akkurat en bmw spesifik kode da. Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Eneste av interesse mtp DDE der er jo "67". Har du noe ordentlig diagnose utstyr så du kan få ut enten org beskrivelse eller kode? Nummer på pumpa ser du på pumpa ja. Og med EWS 3 kan du ikke "bare" kode en brukt ecu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 http://m.imgur.com/YIMHOwW Radiatorvifta begynte og kødde her om dagen etter å ha lest feilkoder og prøvd å slette. Det er nok helt tilfeldig at den begynte å kødde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hmm, men uansett så ser du jo på feilkodene at det ligger masse feil inne og en av de er startsperre så vil prøve og få alt kodet på nytt og gjerne med en ny ecu evt ha den i backup Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hva? Jeg ser 3 feil, kun en som er av interesse mtp ecu. Du KAN IKKE kode en brukt ecu til din bil. Det er ikke mulig med vanlig utstyr. Jeg vet ikke hvordan jeg kan si dette noe klarere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hmm, men uansett så ser du jo på feilkodene at det ligger masse feil inne og en av de er startsperre så vil prøve og få alt kodet på nytt og gjerne med en ny ecu evt ha den i backup På bildet du la ved er det 3 feil, gløderele, eeprom defekt, og ladetrykksregulering. Hvor er startsperra inne her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå