Weiders Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Hallois.Noen som kjenner til noen vanlige (og kanskje ekstremt kostbare) feil ved akkurat denne modellen?Har fått et tilbud som jeg kvier meg for å si nei til men vil gjerne vite hva slags problemer jeg kan risikere å stå ovenfor.Bilen det er snakk om er en tilsynelatende strøken 320i Cabriolet med matchende hardtop som har rullet ca. 120.000 km på usaltede veier oppe i nord som skal på EU-godkjenning i mars. Noen her som har erfaringer med denne bilen og er det noen svakheter jeg burde se etter? Mvh. Sixten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Har skrudd en del E36. Hva jeg vil anbefale deg er å sjekke jekkfester! Typisk E36 å ha masse rust der. Også kanalene. Spørs veldig på hvordan den har blitt behandlet. Forstillinga er noe forbanna dritt også, men relativt enkel og billig å reparere. 320i'en jeg hadde tikket noe jævlig. Helte litt STP-smøring etter oljeskift, det forsvant, men kom tilbake. Hørt at de hydrauliske ventilløfterene er en svakhet på disse. Men hadde ingen problemer med at dem tikket. Hørte også at man kunne kjøre lenge slik. Utenom det, så er det jo en gammel bil. Alt kan skje. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Om bilen kun har gått 120.000km samt brukt i nord, da har du mye mulig funnet den optimale cab:) Det er jo m50/52 motor, jeg pleier alltid å bytte termostat og vannpumpe når jeg kjøper bmw-sekser. Toppene er skjøre for overoppheting så jeg liker å ha kjølesystemet i orden. Og siden denne er gått i nord, så tipper jeg jekkfester og bærekonstruksjoner er i bra stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Oktober 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Takk for svar, dudes! Utifra bildene å dømme ser den bra ut for rust, men skal be han om å sende noen bilder av kanalene og jekkfestene for å være på den sikre siden. Hvor lenge pleier termostat og vannpumpe vare før de kneler? Er det en tommelfingerregel av noe slag her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 Heller det at de første vannpumpene på M52 har vært noe skrot og gått i stykker. Kan bekrefte førstehåndserfaring med dette. Forstillinga som må byttes og tikking fra motor er også krysset av på bingoarket mitt. Hos meg virker det som at tikkingen kommer fra dysene da. Forutom de andre nevnte ting så kan visst tårnlagere bak være slitt, men de er enkle å bytte. Får du en "signaturmodell" så har du lokket til hanskerommet som henger Popza og Krika reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 Tårnlager foran(hvis det er originalt og aldri vært byttet) har også tendens til å ta kvelden. Også glemte jeg en ting... Starteren! Den går igjen hos mange 320i E36. Men denne er også relativt billig å fikse. Delen får du tak i billig, men jobben er helvete på jord. Får du en "signaturmodell" så har du lokket til hanskerommet som henger Hahahahahahaahahhaha, nå lo jeg godt. Så sant! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 ingen vanskelig jobb å bytte startmotor, bare å demontere innsuget. Definitivt enkleste måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Takk for svar, dudes! Utifra bildene å dømme ser den bra ut for rust, men skal be han om å sende noen bilder av kanalene og jekkfestene for å være på den sikre siden. Hvor lenge pleier termostat og vannpumpe vare før de kneler? Er det en tommelfingerregel av noe slag her? Om ikke han du kjøper bilen av vet når vannpumpe/termostat er byttet sist, så spanderer du 1000,- og bilen blir fornøyd;) Fin tommelfingerregel. Jeg har hatt BMW`r fra Finnmark/troms og kan si at de kan ikke sammenlignes med rustskrotet folk kjører med på vestlandet, Oslo by eller Tr.heim området, grunnen er saltete veier og det virker som at folk gennerelt ikke bryr seg om bilene sine, det koster bare 20,- på statoil å spyle bilen. Om du velger denne bilen så skaff deg en techtylbehandlig! Man får og kjøpt noe lignende på sprayflaske. Det hjelper godt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Oktober 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2014 Om ikke han du kjøper bilen av vet når vannpumpe/termostat er byttet sist, så spanderer du 1000,- og bilen blir fornøyd;) Fin tommelfingerregel. Jeg har hatt BMW`r fra Finnmark/troms og kan si at de kan ikke sammenlignes med rustskrotet folk kjører med på vestlandet, Oslo by eller Tr.heim området, grunnen er saltete veier og det virker som at folk gennerelt ikke bryr seg om bilene sine, det koster bare 20,- på statoil å spyle bilen. Om du velger denne bilen så skaff deg en techtylbehandlig! Man får og kjøpt noe lignende på sprayflaske. Det hjelper godt på. Takk for utfyllende info, bmwmann24, skal investere i dette. Hvis alt går som planlagt får jeg henta bilen på fredag, gleder meg helt vilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå