nm91 Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hei! Jeg har en 07 E90 sedan hvor bremselyset i midten (LED-stripen i ruta) har sluttet å virke. Alle diodene er døde, så jeg misstenker at feilen ikke ligger i lampen. Jeg har allerede prøvd å måle spenningen, men i tilkoblingen på lampen var det 0V. Ingen feilkoder på bilen og jeg slet med å finne noe på google. Noen som har vært ute for dette før? Evt vet hva som kan sjekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Prøv å ohme kabelen. Er det 0 så er det antagelig kortslutning. Er det uendelig stor motstand er det kabelbrudd sannsynligvis. Sjekk først sikringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Forresten, husk å bruk et digitalt multimeter på nyere BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Sikringen har jeg sjekket. Hvor er andre enden av kabelen? Hjelper vel ikke så mye å ohme hvis den ikke er kortsluttet i en av endene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2014 Om noen skulle få samme problem, så var det i mitt tilfelle en diode på kretskortet til bremselyset som var defekt. Ikke LED, men en zener diode. Kostet 6kr for 25 stk på ebay quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå