Gå til innhold

BMW E39 feilkoder, hjelp.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tok en diagnose på min bmw e39, 97 mod idag og fikk opp disse feilkodene (se litt lenger ned) og lurte på om noen kan gi litt bedre informasjon om hva de betyr/hva som er feilen og evt hvordan man fikser det :)

 

Kan også nevne at etter motorbytte begynte ASC å lyse.

 

Takker for alle svar på forhånd.

 

03 Coil cyl.6 Input analog timing
( 100 mV )
DME initierer sekundær tenning for
hver sylinder så ser om tilbakemelding
gjennom shunt motstand i selen for å
avgjøre om tenningen faktisk skjedde .

 

04 Tenningskrets airbag føler

 

11 Kjølevæske temp .
kjøleuttak
Input analog ( 0-
5V )
Signalområde kontrolleres mot
forhåndsdefinerte diagnostiske grenser innenfor
spesifikke motor operasjoner

 

15 Trykkføler kortslutning til jord

 

21 P1525 VANOS magnet
aktivering , inntak
utgang digital
pulsbredde (aktiv
lav)
DME siste etappen vil sette flagg
når en kort til jord , en kort
til batterispenning eller en frakobling
mellom utgang transistor og
komponent eksisterer .

 

38 MS 43 Clutch slå feil Input digital ( 0-
12V)
Plausibilitetskontroll av clutchbryter og
DME interne verdier som belastning og
motorturtall .

 

43 Multi funksjonell
ratt,
Kontrollbryter
Input binær
stream ( 0-12V )
Når status fra cruise control
viser set / akselerere og
retardasjon er samme tid , er feil
satt .

 

48 MS 43 Internkontroll
modulen
DME HW test
minne

 

49 ECU intern test DME HW test

 

57 P0325 Knock sensor 1
krets , ( Bank 1)
krets kontinuitet
Input analog
amplitude ( 13-
19kHz )
Plausibilitetskontroll mellom knock
sensor amplitude under banke
med intern knock deteksjon kartlagt
DME verdier.

 

131 kan tiden ut ( instr
2)
Input binær
stream bit data ( 0-
12V)
CAN melding mellom DME / EGS
ikke mottas innen forventet tid .

 

212 Vanos; Mekanisk feil

Skrevet

De gjorde det på verksted, men regner med at de sletta og tok på nytt.

Vet ihvertfall at 43 stemmer, da rattet ikke fungere og airbag lampa lyser. Dette skjedde litt etter ratt bytte, men sjekka sikringene og ledninger.

Nr 11, kan det være noe med den temp måler som sitter i radiatoren som starter EL vifta? For den har jeg kobla på grøftelys.

Eneste som skremmer meg er vanos feilkodene, men kan feil nr 03 og 21 være kam/veiv sensor?

Eneste som irriterer meg er egentlig ratt, airbag lampa og acs som ikke fungerer. Så tar de feila først.

Noen som kan gi litt mer forståelig informasjon om hva disse feilkodene betyr?

Mvh, marius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...