TheMaa Skrevet Oktober 17, 2014 Skrevet Oktober 17, 2014 Hei, tok en diagnose på min bmw e39, 97 mod idag og fikk opp disse feilkodene (se litt lenger ned) og lurte på om noen kan gi litt bedre informasjon om hva de betyr/hva som er feilen og evt hvordan man fikser det Kan også nevne at etter motorbytte begynte ASC å lyse. Takker for alle svar på forhånd. 03 Coil cyl.6 Input analog timing( 100 mV )DME initierer sekundær tenning forhver sylinder så ser om tilbakemeldinggjennom shunt motstand i selen for åavgjøre om tenningen faktisk skjedde . 04 Tenningskrets airbag føler 11 Kjølevæske temp .kjøleuttakInput analog ( 0-5V )Signalområde kontrolleres motforhåndsdefinerte diagnostiske grenser innenforspesifikke motor operasjoner 15 Trykkføler kortslutning til jord 21 P1525 VANOS magnetaktivering , inntakutgang digitalpulsbredde (aktivlav)DME siste etappen vil sette flaggnår en kort til jord , en korttil batterispenning eller en frakoblingmellom utgang transistor ogkomponent eksisterer . 38 MS 43 Clutch slå feil Input digital ( 0-12V)Plausibilitetskontroll av clutchbryter ogDME interne verdier som belastning ogmotorturtall . 43 Multi funksjonellratt,KontrollbryterInput binærstream ( 0-12V )Når status fra cruise controlviser set / akselerere ogretardasjon er samme tid , er feilsatt . 48 MS 43 InternkontrollmodulenDME HW testminne 49 ECU intern test DME HW test 57 P0325 Knock sensor 1krets , ( Bank 1)krets kontinuitetInput analogamplitude ( 13-19kHz )Plausibilitetskontroll mellom knocksensor amplitude under bankemed intern knock deteksjon kartlagtDME verdier. 131 kan tiden ut ( instr2)Input binærstream bit data ( 0-12V)CAN melding mellom DME / EGSikke mottas innen forventet tid . 212 Vanos; Mekanisk feil
Otis Skrevet Oktober 18, 2014 Skrevet Oktober 18, 2014 Har du slettet feilkoder å lest av på nytt? Det var veldig mange feilkoder nemlig.
TheMaa Skrevet Oktober 18, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2014 De gjorde det på verksted, men regner med at de sletta og tok på nytt. Vet ihvertfall at 43 stemmer, da rattet ikke fungere og airbag lampa lyser. Dette skjedde litt etter ratt bytte, men sjekka sikringene og ledninger. Nr 11, kan det være noe med den temp måler som sitter i radiatoren som starter EL vifta? For den har jeg kobla på grøftelys. Eneste som skremmer meg er vanos feilkodene, men kan feil nr 03 og 21 være kam/veiv sensor? Eneste som irriterer meg er egentlig ratt, airbag lampa og acs som ikke fungerer. Så tar de feila først. Noen som kan gi litt mer forståelig informasjon om hva disse feilkodene betyr? Mvh, marius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå