Gå til innhold

"Bekymringsfri" bil er kjøpt - og havarerte samme dag


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

ja men tror du ikke  kjedet av hoppet av mangel på oljetrykk?   ;)

Nei det tror jeg nemlig ikke, ett kjede strekkes over tid å vil tilslutt slite på knastene på kjedehjulene. Det i kombinasjon med at kjede er strukket vil føre til at det hopper (ikke uvanlig på disse motorene). Har lite/ingenting med oljetrykk å gjøre. Dette er bare ren tilfeldighet/uflaks. Som jeg sa tidligere, man mister ikke oljetrykk av at oljepåfyllingstroppen er åpen. Man kan miste litt olje men man blir varslet lenge før man mister så mye at pumpen ikke klarer å suge opp mer olje. Og såvidt jeg vet fikk ikke nåværende eier noen varsellamper opp?

Fredrik: Oljen plaskes rundt i toppdekselet av kamakslingene som snurrer ganske fort. Så det spruter olje rundt i hele toppdekselet å finner veien ut gjennom oljepåfyllingstroppen som ikke er på plass. Det står ikke oljetrykk på påfyllingstroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært gøy å vist hvor mye olje det var igjen på motoren.  Det klirrer jo passe bra når kjedet  har stregt seg mer en toleransene.
Men er jo deksel over kammen og er begrenset hvor mye olje som kan komme ut, skal være enig i det!
Vi får bare håpe motoren blir god som gull  og lommeboka ikke ble helt tappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det da som gjør at oljen kastes ut og lager ett "helvetes gris", jeg mener hvis det ikke har noe med trykket å gjøre?

Skal love deg det spruter når man tar av lokket. En kompis fylte alt for mye olje på en jordebil å nappa ut peile pinne og tok av lokket å rusa så hele motoren ble marinert i olje :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, har vært litt aktivitet siden sist jeg var her inne.

Jeg regner med bavaria har god kontroll på hva de gjør og satser på at de fikser saken for godt. Hadde en telefonsamtale med de i går og da kom det frem at det ikke bare var min bil som sto på verkstedet med registerhavari, det var en til. :P Regner med de har vært borti jobben før...

 

Det med all den olja er jo også utrolig irriterende, dette må jo vaskes når jeg får den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen må de jo vaske bort på verkstedet på selgers regning, man kan ikke levere ut en bil med motoren neddynket i olje, det er jo brannfarlig, og kan også føre til overledning.

Helt enig! Det er en selvfølge at verksted gjør dette! Leverer di ut bilen uten å gjøre det vil jeg kalle di totalt tilbakestående
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reg kjedet blir jo faktisk strammet AV oljetrykk da.. så jo det har noe å si spør du meg.. strammern er jo der, og med oljetrykk blir den strammet opp betydelig.

Strammeren til reg. kjeden har også en fjær som strammer kjeden. Hypotetisk sett, hvis motoren mister oljetrykk. Tror du at reg.kjeden er det første som tar kveld? 

Jeg har ikke sett på bilen, men ut ifra det som er skrevet i tråden har ikke denne motoren mistet oljetrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Strammeren til reg. kjeden har også en fjær som strammer kjeden. Hypotetisk sett, hvis motoren mister oljetrykk. Tror du at reg.kjeden er det første som tar kveld? 

Jeg har ikke sett på bilen, men ut ifra det som er skrevet i tråden har ikke denne motoren mistet oljetrykk!

nei, det tror jeg ikke. Men når strammern ikke har oljetrykk er den veeesentlig mye slakkere enn med oljetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...