Gå til innhold

Mulig å bredde E46 coupe med M3 deler, men beholde fangerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel det meste.

Har lyst på M3 sin bredde, men vil beholde M-tech II og 2 enderør bak. Foran blir det vel skjermer, panser og evt frontfanger, bare med "gjellene/lufting" sveist eller limt bort.

Da kan jeg også skvise på litt bredere dekk og få hjulene mer flush mot hjulbuer, slik at jeg senker terskelen for å bli stoppet langs veien.

Sliter med subbing bak, til tross for valsing. Vurderte å shave lippen i hjulbuene, men pga overflaterust og noen rustbobler må hjulbuene uansett byttes (alle 4, men kun synlig på ene, fra utsiden).

Hvis ikke det er mulig å få fangere clean mot bredding, går det vel an å plastsveise på hjørnene fra en M3 fanger?

Skrevet (endret)

Siden det går ann og plast sveise hjørnene fra en vanlig fanger til en M3 fanger så går nok det omvendte også.
Planlegger og gjøre dette med en M3 fanger i vinter, så om du skal det omvendte hos deg, så syns jeg du kan selge meg evt. M3 fanger og vanlige coupe hjørner som blir til overs! :)

Edit: http://shop.mor-vision.de/product_info.php?cPath=65_60_82_88&products_id=91&osCsid=d181b2c273f60ab428a3eac8bc13a54e

Btw, hvilket senkesett kjører du med, hvor mye camber osv?

Ser ikke ut som du har senka noe mer enn meg bak, Mine er 10" og ET24, dine er vell 9.5" ET22?

Jeg subba kun litt i hard sving med fart og en pasasjer. Men jeg hadde da bytta stabstag bak, -2 grader camber 0 vals.

Endret av Stawky
Skrevet

Haha. Kan vel arrangeres :)

Jeg har 4 stk 9,5" ET20, originalt M-sport understell, med senkeskåler foran, ingen justert camber, altså som originalt.

Skrevet

Kjørte på black evo, og hadde pudding m-sport før det (sikkert stått på siden nytt, omtrent). Måtte bare ha noe originalt, siden fjærene foran var ment til 320 og visning på bt gikk til helvete. Skulle på langtur og hadde senk på mangellapp (PKK), 3mnd etter siste frist. Haha. Så det ble hastebestilling hos GS og rett på etterkontroll.

Uansett...Ny M-sport var noe helt annet enn det jeg hadde før, og ble såpass fornøyd at jeg beholder det, selv om den kunne vært 1-2cm lavere, foran.

Det subbet like mye bak med black evo, men der kunne jeg jo justere litt opp, mao problem løst.

Ble dyrt å bytte alt, så orker ikke bytte tilbake. Breddingen har jeg hatt lyst på, fra før. Må bare gjennomføre det.

Men da tror jeg at jeg kjøper meg en M3 fanger, uten diffuser (om mulig) og får hjørnene kappet av. Det må jo gå an å få det bra.

Så får jeg vel selge M3 look fangeren foran (ny i eske, Jom) og finne original :P Tror det kan bli bra, og uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...