dawesto Skrevet Oktober 29, 2014 Share Skrevet Oktober 29, 2014 Hei! For 2 dager siden var det storm her hvor jeg bor. Når dama var på tur hjem ifra jobb så kjørte hun i en stor dam og motoren fusket å harket et lite stykke før den stanset. før hun snakket med meg så prøvde hun å få start på bilen sin igjen og fortsette til batteriet til slutt ble tomt.... Nå idag har jeg byttet og tørket ut av luft filter, byttet olje og filter, samt byttet alle 4 pluggene. altså en service rett og slett. problemet er nå at den fortsatt ikke vil starte, jeg prøvde å ta alle pluggene ut for og tvinge det av veske ut ifra sylinderne men det kom ingenting. jeg vet ikke om det er en spesiell teknikk på det eller noe men det funket ikke for meg iallefall.. jeg prøvde og bruke booster på batteriet, startkabler 2 forskjellige bare for å være sikker og jeg prøvde å trill starte den, jeg dobbelt sjekket så at alle pluggene og alt var riktig på plass slik det skal være og alt sitter tight og fint. prøvde så å trill starte den i en lengre bakk men det funket heller ikke. Det som skjedde når jeg prøvde å få start er - motorn sviver, den putrer men vil ikke tenne sikkerlig og når den tenner så fusker den noe uhorvelig. jeg fikk start på den en 40-50 meter å da gikk den på 1000 omdreininger og "kvalte" seg selv for så å stoppe på nytt igjen. å når den først startet så putra den og potsmella uten bedring.. vil dette si at det er vann i sylinderne som gjør at det ikke for rette komprisjonen? og evt hvordan får jeg fjernet det uten og kløyve motoren... bilen det er snakk om er en 96 modell VW Polo N6.1 1.4L alt av tips og råd mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 29, 2014 Share Skrevet Oktober 29, 2014 er helt sikkert ikke noe vann der dersom du har fått start på den, somregel får man vannlås og bender det meste innvendig dersom man fyrerer med masse vann innabords. Uansett dersom det skulle gått bra, ville det følgt ut eksosen når du fikk dradd rundt motoren på elstarten. beste i sånne situasjoner er uansett bare å blåse det ut med blåsespiss igjennom plugghullet, ha i noen dråper olje og så turne for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 29, 2014 Share Skrevet Oktober 29, 2014 Når du snakker om at du ikke kom over 1000 omdr, og at bilen kvalte seg selv, så vil jeg si det er vann reester i pluggene, vaska min og fikk vann nedi tennpluggene, kvalte seg selv og ikke gikk ordentlig ja prøv trykkluft og. Bøås det rent ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dawesto Skrevet Oktober 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2014 Takk for svar har tatt ut alle tennpluggene å bilen står klar for og blåeses, eneste som stopper meg nå er dårlig vær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dawesto Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Blei da start på bilen fikk blåst ut litt vann så ble det da rette komprisjonen ui motorn så nå bromler den å går igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 En kompis av meg havarerte sin e38 med å kjøre i damm og få vann inn i motoren, endte opp med å bytte motor, så noen er I allefall heldige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå