largund Skrevet November 2, 2014 Skrevet November 2, 2014 HeiHar vært hos en kompis i kveld som har diagnoseprogrammer(husker ikke navnene ("inpa" "tis"?) og jeg lurer på om noen kan svare på noen spørsmål?Hvorfor får vi ikke kontakt med noen av modulene?Hva betyr BE KOMBI: Data-filing difference to central light module -- invalid working?Hva betyr det at K bus short circuit to negativ? Kan det være en jordingsfeil? Har en vannlekasje i bakluka og lurer på om d kan være ett lite overslag der som gjør at disse feilene oppstår. Symptomer er at lysmodul går i “failsafe”; nærlys, baklys og bremselys virker. Nærlys kommer på når nøkkel når pos1. Ikke blinkelys, dashlys, vindusviskere, –spylere, vindusheiser. Sentrallås virker. Nærlys, fjærnlys og dashlys ble ok etter å ha hatt bilen strømløs 4-5minutter.Radio virker heller ikke.Kan alt dette være ett resultat av jordfeilen, som igrunn kan være hvor som helst? Og kan det bety at verken lysmodul eller zke-modul er kaputt? Dvs zke begynte å kødde før evnt jordfeil dukka opp etter høstens heftige regnvær.
Stawky Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Hadde akuratt samme symtom (minus radio) på min 330 i vår. Hos meg fikk vi opp "open circuit". Etter noen timer og en overgang av de fleste moduler i bilen, fant vi en røket ledning til en av luft putene i førersetet. Loddet denne ordentlig sammen og alt var tilbake til normalen, alle problemene var borte og har nå gått et halvt år og har ikke dukkket opp igjen. Så jeg kan fort tenke meg at det kommer fra jordingsfeilen.
largund Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Han kompisen min har spurt sin venn i Latvia og han mener det er Kbus-kontrolleren, som er ZKE-modulen. Vi får se...
Stawky Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Kan være det også siden det er den som styrer alt dette. Men det er dyrt om du skal ha ny. Så ville sjekka kortsluttinga først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå