Gå til innhold

Cabriolet i vaskehall eller ikke?

Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg henvender meg til de av forumets medlemmer som eier eller har eid BMW Cabriolet.

Spørsmålet gjelder bilvask. Jeg har snakket med flere erfarne cab-eiere, som hardnakket hevder at cab skal ikke inn i automatisk vaskehall, fordi vann vil komme inn mellom stolpene og taket - og bilen blir lekk.

Hos BMW-forhandleren i Trondheim, Sulland BIl, sier de det stikk motsatte. Dette går fint mener det. Det samme sier de på Ren Bil, også i Trondheim. Noe som igjen får mine cab-kolleger til å frese.

Hva mener dere på forumet?

Jeg har til nå kun brukt maskin til underspyling, resten har jeg tatt manuelt, har en hardtop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid begge for hånd og benytter en dyktig estlender på Helsfyr de gangene jeg vil at de skal være helt strøkne. Har blitt traumatisert etter at jeg måtte sitte fanget i bilen mens den safirsorte metallicen på en tre uker gammel bil ble mattslipt fordi jeg fikk børstevask selvom jeg eksplisitt presiserte at jeg ville ha børsteløs.

Men nok digresjoner.

En enkel regel som jeg lever etter: Bare biler jeg virkelig hater eller gir fullstendig blaffen i kan vaskes i vaskemaskin. Alle andre vaskes for hånd.

Man herper både lakk, listverk, gummi og plast i maskinvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om toppen er i god stand så tåler den maskinvask uten børster. Hold deg unna børstene , de lager bare swirls , rds osv :)  

Vis du er glad i bilen din så ta med bilen til nærmeste selvvask der du kan stå med medbrakt utstyr også bruker du kun ht til å spyle av og på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...