Gå til innhold

BMW e90 - Knekt motorblokk (innfestning til motorfeste)

stianph
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Det har seg uheldigvis slik at motorblokken på min BMW 320dA e90, har knekt i innfestningen til et motorfeste.

Noen som har vært borti dette før? Om det er mulig å sveise dette, uten at det skal være fare for at det går av igjen?

Hadde bilen på verksted, de mente hele blokka måtte byttes og det lønnte seg å kjøpe ny motor (47 000,- + -).

Noen som har andre løsninger enn å bytte motor/blokk? :)

post-80215-0-30096700-1415900176_thumb.j

post-80215-0-06310900-1415900206_thumb.j

post-80215-0-19001100-1415900216_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg nok gitt sveising et forsøk ja.  

Jeg har tigsveiset mange forskjellige aludeler til bil og motorsykkel og ikke hatt noen problemer med holdbarheten.

Jeg ville slipet det et godt stykke ned,lag en ny bit med gjenger,og sveiset det med ei litt stor fuge.

Synes forresten den avknekte biten så veldig uren og sprø ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg veldig merkelig og sprøtt ut. Har lest om det på X3 men ikke E9X...

Hvordan ser foringen ut? Denne skal være en hydroforing. Hvis denne har vært dårlig over tid og lekt ut olje kan det gi for mye vibrasjoner over tid og knekke både bolt og opplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg nok gitt sveising et forsøk ja.  

Jeg har tigsveiset mange forskjellige aludeler til bil og motorsykkel og ikke hatt noen problemer med holdbarheten.

Jeg ville slipet det et godt stykke ned,lag en ny bit med gjenger,og sveiset det med ei litt stor fuge.

Synes forresten den avknekte biten så veldig uren og sprø ut?

Okei, takk for svar :)

Kan ikke sveise selv, så må se ka det blir til :)

Ja, den er full av irr pga at dette er en gammel skade. Mest sansynlig fra før jeg kjøpte bilen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser foringen ut? Denne skal være en hydroforing. Hvis denne har vært dårlig over tid og lekt ut olje kan det gi for mye vibrasjoner over tid og knekke både bolt og opplager.

Har heller ikke hørt om dette på E9X før.. prøvd å lese rundt på nett, men fant ingenting :s

Vet egentlig ikke så mye, har ikke sett på dette selv. Verksted som sitter på mesteparten av informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg litt om et sveiseverksted i nærheten,og få en til å se på dette for deg der.

Ville også fått bilverkstedet til å sjekke disse foringene som FJPopp sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg litt om et sveiseverksted i nærheten,og få en til å se på dette for deg der.

Ville også fått bilverkstedet til å sjekke disse foringene som FJPopp sier.

Ja :) Må gjøre det etter hvert :)

Akkurat nå så står det om hvem som skal "dekke" dette, iom at det er en skade som har vært når forhandler hadde den og ikke har informert meg om det eller Autoconsept AS (garanti selskap).

I garantipapirene står det at "motorblokk" skal dekkes, men de vil ikke dekke dette siden det er en gammel skade.

Har denne foringen et spesifikt navn? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne foringen noe navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassblåse delen som e knekt av å stålbørste rondell på blokka å fuge delen som e knekt av å tigge den på :) fort gjort...

Så borra du berre opp hulle å sette i helicoil(gjengesats)

Hilsen en som har sveiset mange motorblokke å støpedeler :)

Okei, takk for svar :) Får gjøre det da, vis ikke det blir dekt ny motor i bimmern :)

Godt å høre at det er mulig å få det sveist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...