Cab3serie2009 Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 I og med at jeg ikke har eid BMW lenger enn siden september i år har jeg til da kun vasket bil i vaskemaskin med underspyling som en del av vaskeprogrammet. Nå kjører jeg i utgangspunktet en løsning med kun underspyling via maskin og så håndvask/ høytrykkspyler. Var og fikk tatt underspyling i dag hos Ren Bil på Flatåsen og stusset på to ting: 1. Underspylingen var over på et blunk - det kostet 150 kroner og varte knapt halvannet minutt. 2. Det ble kun maskinspylt under fremfre del av bilen, ved hjulene stod det en søyle vann mens dette stod på. Bak ble det ikke spylt i det hele tatt. I stedet tok han karen fra Ren Bil og spylte med høytrykksspyler inni hjulbuene. Da jeg påpekte at det er vel vanlig at man spyler HELE bilen, svarte han at det blir ikke noe rust bak på bilen!?! Dette synes jeg høres helt bak mål ut - Hva mener dere?
Otis Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 Underdspyling på nyere BMW oppfatter jeg som unødvendig. De er så godt beskyttet mot rust at det kommer nok ikke til å ruste pga manglende underdspyling. Men å spyle i hjulbuer er lurt for bremsene. Men 150,- er altfor mye penger. Høres også ut som det var feil med underdspyling dems.
Cab3serie2009 Skrevet November 21, 2014 Forfatter Skrevet November 21, 2014 Ok, min er en 2009.modell så kanskje ikke nyere modell. Den har riktignok bare gått 48k, og jeg fikk tectylbehandla den i september på Tempe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå