Gå til innhold

Gå på internett med E91

Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettop kjøpt meg en 2011 E91 320XD (ny i Norge)

Jeg lure på hvordan jeg kommer på internett, får opp at internett ikke er tilgjengelig i Norge.

Har prøvd å registrere meg på BMW.de connecteddrive men chassi nr mitt blir ikke akseptert.

Ser de har fått det til på denne bil http://www.finn.no/53575743

Jeg har

S609A Navipro

S6VCA Control for combox

S6NRA Apps

S614A internettforbredelse

S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har sendt mail frem og tilbake med BMW Norge og Tyskland og kommet frem til med BMW Norge at det ikke lar seg løse slik systemet er tenkt å fungere i Tyskland og de landene systemet er tilgjengelig for E6X,7X,8X,9X, seriene.

Siden du har Combox kan du spille av musikk via blåtann og hvis du deler nettet på din mobil kan du få tilgang til flere funksjoner men det er avhengig av leverandør og mobil og jeg er usikker da jeg får forskjellige svar fra BMW selv, virker som om de er usikker selv. Jeg har telematics (TCU) som er den før Combox med alt av nødvendig utstyr og i Tyskland har jeg tilgang til ALT. Det eneste jeg får til å fungere i Norge er SMS med noen nokiatelefoner og ringe via blåtann og få kontaktliste over til iDrive med iPhone6. Noe mer får du ikke til.

I utgangspunktet er det mulig men det krever ekstremt god peiling på systemet og hvordan du kan omgå begrensninger. Det har ikke jeg fått til men hvis du finner ut av noe gi gjerne en lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...