Nicolai Hertzberg Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 (endret) Heisann, har en 320D, E91 2.0L. som har fått overhalt motoren, ble lovet nytt partikkelfilter siden mitt var defekt etter overhalingen. Det som skjedde var at de istedenfor boret gjennom det gamle partikkelfilteret, og fylte på 1.5 liter for mye olje........ Dette oppdaget jeg etter 1 måned, fordi det begynte å ryke svart eksos, og bilen begynte å fuske. Har nå byttet partikkelfilteret selv, men motorlampen lyser fortsatt å bilen fusker fra tid til annen, det lukter meget eksos over venstre side i motorrommet, og inne i kupeen når bilen står stille, lukten forsvinner fra kupeen ved normal kjøring. Takker for tips/svar Mvh Nicolai Hertzberg Endret Desember 8, 2014 av NicolaiH
Sammyen Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Velkommen til Bimmers Ville gått tilbake på verkstedet som overhalte motoren og bedt om at dei skulle sjå på det!Det at dei borer igjennom filteret istadenfor å bytte hørest meget useriøst ut!Ville nok tatt eit oljeskift og motorrens visst eg var deg. Lurer på kva olje dei har brukt bare for å toppa kako Andre med tips?
quandt1960 Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Hva i h for et verksted var dette???? Borret hul i DPF? Høres veldig jalla ut. 1,5 l for mye olje er ganske mye og det blir brent av på en dieselbil og er en killer for turboimpeller, EGR og DPF. Siden de har borret hull gjennom partikkelfilteret har de høyst sannsynlig forstyrret diff.trykket i DPF og ikke minst ødelagt driten for godt. Dermed har bilen din blitt lagret med en feilkode med motorlampe på. Dette skjer når difftrykket når en viss verdi. Du må slette feilkodene først så kjøre bilen en stund. Hvis diff.trykket ikke er for stort vil du ikke få flere feilmeldinger. Lever bilen din hos noe som vet hva de holder på med neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå