quandt1960 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Har noen testet Kufatec Fistune sitt DAB+ ettermonteringssett for BMW? Det blir delvis integrert i CiC og jeg lurer på om man kan bruke FM antennen eller om en også må kjøpe egen DAB antenne? https://www.youtube.com/watch?v=0h2YvdDdydk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janheolsen Skrevet Desember 27, 2014 Share Skrevet Desember 27, 2014 Har noen testet Kufatec Fistune sitt DAB+ ettermonteringssett for BMW? Det blir delvis integrert i CiC og jeg lurer på om man kan bruke FM antennen eller om en også må kjøpe egen DAB antenne? https://www.youtube.com/watch?v=0h2YvdDdydk Hei Har montert dette i min BMW 5 e 61 . grei instasjon og da monterte jeg glass antenne. fungerer greit. Jeg spurte og levrandøren det samme og de sa at jeg måtte innstalere glass antenne, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 Hei Har montert dette i min BMW 5 e 61 . grei instasjon og da monterte jeg glass antenne. fungerer greit. Jeg spurte og levrandøren det samme og de sa at jeg måtte innstalere glass antenne, Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Dette med å bruke FM antennene som er originalt i bilen vil fungere, men ikke like bra. Det handler om hvilket frekvensbånd FM antenne tar inn i forhold til dab+ da dab+ har en høyere frekvens enn FM. I praksis så vil det kunne ta lengste tid før du får inn kanalene. Opp til 20sec dilay kanskje mer. Men å bruke en dab+ antenne vil lettere få inn riktig signal og det vil ta kortere tid å buffre en kanal. Når du er inne på selve kanalen så vil du ikke merke forskjell. ( kanskje noe bedre signal på dårlig utbygget dab områder) Det som er ett lite pluss med FM adapter er den att du slipper å montere inn ekstra antenner som ikke er originalt. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Jeg har også montert Fistune i min '11 X3. Funker bra sammen med glassantenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwe61lci Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Enkelt å montere i min e61lci med navi bussines? Jumpe innpå + og minus bak på kontakta på spillern? Også koble til antenna i ruta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2015 Enkelt å montere i min e61lci med navi bussines? Jumpe innpå + og minus bak på kontakta på spillern? Også koble til antenna i ruta? De har en grei DIY på hjemmesiden. Vel og merke på en E81 men det blir mye det samme Skal kjøpe dette selv om ikke lenge, skal dele erfaringer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aberg88 Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Dette med å bruke FM antennene som er originalt i bilen vil fungere, men ikke like bra. Det handler om hvilket frekvensbånd FM antenne tar inn i forhold til dab+ da dab+ har en høyere frekvens enn FM. I praksis så vil det kunne ta lengste tid før du får inn kanalene. Opp til 20sec dilay kanskje mer. Men å bruke en dab+ antenne vil lettere få inn riktig signal og det vil ta kortere tid å buffre en kanal. Når du er inne på selve kanalen så vil du ikke merke forskjell. ( kanskje noe bedre signal på dårlig utbygget dab områder) Det som er ett lite pluss med FM adapter er den att du slipper å montere inn ekstra antenner som ikke er originalt. Bumper denne. Har en F11 jeg vurderer denne løsningen. Tenker at nyere F10/F11 har orginal antenne som støtter DAB, vil det være mulig å bytte til en orginal DAB antenne fra bmw? Traktortom2 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 Jeg trur det. så lenge delene passer om hverandre og da BMW har ett orginalt alternatv til DAB som passer til til bil hadde jeg ikke nølt med å benytte meg av det Men hs att når det kommer til denne Bufferingen så avgjør hastigheten på spilleren også en god del. om du nå har en orginal dab antenne så er det neste som kan redusere buffertid RAM i spilleren hardwear. jo kraftigere spiller du har jo raskere er bufferingen (Dette gjelde som regelt kun når man velger ny kanal, når man er inne på en kanal så vil du ikke merke noe til lagg i lyden) aberg88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Juni 16, 2015 Share Skrevet Juni 16, 2015 Løfter denne igjen. Hvordan kommer dab kanalene opp i displayet? I FM vinduet som vanlige kanaler, eller må man bruke cd-veksler meny som noen filmer på youtube viser? quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 16, 2015 Share Skrevet Juni 16, 2015 På biler med CCC ser det slik ut, mens den havner under "external devices" på CIC mener jeg på. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Juni 16, 2015 Share Skrevet Juni 16, 2015 Takk for info. Såg jo suverent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Har kjøpt en sånn Fistune sak, men dab kommer ikkje automatisk opp i displayet. Noen tips? Noen mulighet til evnt å kode det inn selv? Eller må man på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Om man følger monteringsanvisningen skal den (i teorien) gjøre programmeringen selv. Har du forsøkt flere ganger? Hvis ikke må man kode inn DAB-radio i bilens VO-liste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Har forsøkt mange ganger. Sjekket strømtilførsel også. Hvordan koder man i VO-liste? Program som kan lastes ned? Eller inn på skjult meny i headunit? Savner bedre koblingsdiagram. Måttet bytte om på noen av dei optiske kablene. Men trur eg har funnet ut riktig rute no. Pil inn mot headunit skal kobles vekk og signal/lys skal mot Fistune unit. Så i retur til headunit igjen? Viser sånn passe bra på bildene i monteringsannvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå