grepst1 Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 Har E-60 2006 med M47 2 liters diesel som eg er veldig godt tilfreds med. Har og E-39 523 som eg vurderer å skifte til F-10. Er det noken som veit når Bmw klarte å løyse problemet med registerkjde på N-47 motor (2 liters diesel)? Er dette problem berre på 2008 - 2009 motorer, altså før F-10? Og kva var det eigentleg som var teknisk bakgrunn for registerkjede problem?
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2014 Skrevet Desember 11, 2014 Har E-60 2006 med M47 2 liters diesel som eg er veldig godt tilfreds med. Har og E-39 523 som eg vurderer å skifte til F-10. Er det noken som veit når Bmw klarte å løyse problemet med registerkjde på N-47 motor (2 liters diesel)? Er dette problem berre på 2008 - 2009 motorer, altså før F-10? Og kva var det eigentleg som var teknisk bakgrunn for registerkjede problem? Hovedsakelig problem på 08-09 modellene ja. Etter dette er det ikke noe større problem en de fleste andre motorer med registerreim\kjede. Ettersom jeg forsto så spekulerte de i at tannhjulene på register ble for fort slitt av diverse årsaker. Noe som til slutt førte til at den reiv kjedet. Så du kan nok trygt kjøpe deg drømmebilen din
badsha Skrevet Desember 11, 2014 Skrevet Desember 11, 2014 The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009. UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed safe date of 01.03.2011.[7
grepst1 Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Skrevet Desember 11, 2014 Takkar for greie svar, men vil de der ute anbefale hyppigare oljeskift enn det som service legg opp til? Som bilhobbymann har eg alltid teke service sjølv og brukar kvalitetsolje. Har god erfaring med bensinmotorer frå BMW og min 523 1997 har no passert 300.000 km - ein super skapning! Er det kjende problem med nyere besinmotorar?
quandt1960 Skrevet Desember 11, 2014 Skrevet Desember 11, 2014 Takkar for greie svar, men vil de der ute anbefale hyppigare oljeskift enn det som service legg opp til? Som bilhobbymann har eg alltid teke service sjølv og brukar kvalitetsolje. Har god erfaring med bensinmotorer frå BMW og min 523 1997 har no passert 300.000 km - ein super skapning! Er det kjende problem med nyere besinmotorar? Problemet var to-delt men ble endelig løst i mars 2011. Se ene kommentaren. Anbefaler at du kjører uten auto start/stopp permanent. Ellers er det bare å kjøre på, kjempegod motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå