Sonora Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Hei folkens ! For et par mnd siden kjøpte jeg en VW scirocco og det trives jeg godt med. Men BMW har satt sine spor både her i husholdningen og i hjernen min Tanken er å kjøpe en E39 M5 for å bruke som sommer/søndags bil. Har surfet litt diverse nettsider og har ikke funnet noen som jeg føler er den "riktige" bilen . Nok offtopic : Noen som kjenner til denne bilen ? Har vært på finn i noen små evigheter og jeg vill gjerne vite hvorfor. på bildene ser bilen ganske fin ut men som sagt hvorfor har ikke denne blitt solgt ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51900062&searchclickthrough=true ser at de har justert ned prisen også. Noen tanker ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Tenker det kan være pga fargen og interiørlistene? Kan ikkje sei noe meir enn det når eg ikkje har satt meg inn i den biln Endret Desember 17, 2014 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Syns fargen er ganske fin å se på, og interiøret er ganske pent. Dealbreakern kan vel være prisen, den er har stått til litt over 400.000 kr, den stod ute for salg et par måneder før jeg kjøpte min bil som er et år og 2 måneder siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Det er ett par grunner til at denne ikke er solgt. For det første så er prisen nesten 100 000 kr for høy, for det andre så er det nok fargen og fargekombinasjonen på interiøret. Selger gjør også stor nummer ut av at bilen er norsk solgt, vet ikke om 13 år med daukjøring i saltlake på dårlige veier i Norge er noe bra salgsargument... Ville sett etter import ifra Tyskland eller Sverige, er da fullt mulig å få en flott bil til under 250 000 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Den har nok en litt for spesiell farge/interiør for den gjennomsnittelige M5-kjøper, og prisen er kanskje derfor litt høy, men man finner ikke en slik i Tyskland/Sverige for under 250`kr.. Man kan få inn en M5 fra Sverige for rundt 200`, men da er de som regel litt slitne og med div. feil/mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Bilen har ikke sett så mye saltlake da den har gått i nabokommunen min noen år. Eldre herremann som har hatt den. Det er heller ikke lenge siden den var inne til full detailing på swisswax på Lillehammer. Ser dog ut til at den har vært behandlet etter det, mtp polish-rester på lister. Dyr er den, men det er en orginal og velholdt M-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonora Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2014 Takk for alle innspill folkens ! Er så glad for at man kan få råd her inne Den er helt klart dyrere enn de fleste bilene jeg har sett på Finn men kanskje man tjener på å kjøpe en bil med ryddig historikk ? Skal kanskje ta turen innom til helgen for å besikte bilen men tviler på at jeg går for akkurat den der. Ser flere nevner fargen : Ja dette er ikke en særlig fin farge egentlig , kan jo se bedre ut i sola men ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Det er ikke alltid ryddig historikk er verdt så grusomt mange 1000-lapper ekstra. Jeg ville tatt inn en fra utlandet til våren, da kan du få den fargen å det utstyret du vil ha. Men jeg syns ikke at trelistene og fargen på nevnte bil skal dra ned så grusomt mye. Kunne gjerne tenkt meg denne jeg, hadde jeg vert i markedet. Til en lavere pris seff, men uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Ta ein kikk på www.mobile24.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Jeg holder stadig fast ved at det er mulig å finne en fornuftig E39 M5 i utlandet som vil komme på rundt 250 000 kr. Nå senest far til en bekjent av meg som tok inn en nydelig 1999 Imolarød M5 ifra Sverige, kom på godt under 250 000 kr med alternativ avgiftsberegning. Å finne en faceliftbil i dette prisområdet er derimot verre, da ser det ut som om man må opp over 300 000 kr for å finne flotte biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Å jeg holder stadig fast ved at det er mye bedre å legge noen kroner mer i en bil, å gå for en facelift. Du får en svensk 99 for under 200 inn i norge, men den er rævkjørt ut av dimensjoner, å det vil man ikke ha. Nei! Gå heller for en fin og velstelt bil med fin og fyldig historikk. Det gjorde jeg selv, kjøpte en bil som var i prisleiet til den du først la ut. Da var det nye bremser, foringer og styresnekke. Vurderer du seriøst denne til 379', så tar du deg råd til det. Haug og R Andersen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Ja jeg er helt enig i at en facelift er å foretrekke, nå vet jeg ikke hvilket budsjett trådstarter har men om det er nok til å dekke en facelift så er jo selvsagt det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Siden bilen til 379' ble vurdert, vil jeg absolutt tro det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonora Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2014 Er enig med Heggem her altså. Har ikke lyst til å rote med import selv man kan spare på det. Det er bare det at jeg føler meg mye tryggere med en Norsk bil. Facelift er å foretrekke men kommer selvfølgelig helt an på tilstand på bilen. tar en velstelt Pre-face enn en sliten Facelift. Budsjettet er rett under 400 000 men kan legge inn mer vis jeg finner en dønn strøken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Kan du fortelle hva du synes er mye tryggere med en Norsk bil kontra en tilsvarende Tysk eller Svensk bil? Hvis du kan leve med fargen og prisen så ville jeg jo ikke nølt med å ta en nærmere titt på den bilen du linket til innledningsvis her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå