Ess Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Har en M54B25 som ikke vil gå på alle sylindrene når den er varm. Verkstedet fant feilkode på sylinder 1 og 5, og foreslo bytte av coiler og tennplugger. Har nå byttet coilene på sylinder 1 og 5, og i tillegg alle tennpluggene. I tillegg er impulsgiveren til veiven og kamsensoren byttet av verkstedet for noen dager siden, da jeg har hatt problemer med at den dør på tomgang. Ellers kan jeg nevne at luftemengdemåleren ser ut til å fungere. Det skjer i hvert fall ting med motoren når jeg napper ut kontakten. Er det noen av ekspertene her som vil gjette på hva det være?
quandt1960 Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Savner sjekk av tennplugger her. Det første en burde sett på. Samtidig når du plugger ut lmm med bilen i gang lagrer du feilkode i bilen og jeg ser ikke bort i fra at motoren går i nødmodus/annen tilstand enn normal (kjenner ikke til den nøyaktige C&E) , lmm signal er en av hovedinputene for motorstyreenheten. På M54 er det og slik at hvis du plugger ut kontakten på lmm må du erstatte gummipakningen med ny da den bli skadet. Ess reagerte på dette 1
Ess Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Skrevet Desember 17, 2014 Takk for svar. Som jeg skrev i førsteposten, så byttet jeg alle seks pluggene når jeg byttet coil 1 og 5. Hvis bilen går i nødmodus, så vil den vel være i denne tilstanden også når den er kald? Som nevnt, så er problemet mest fremtredende etter hvert som den blir varm.
Kennethe34 Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Sannsynligvis dårlige ventilløftere, vanlig problem på M54. FJPopp: han har jo byttet plugger. quandt1960 og Ess reagerte på dette 2
Ess Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Takk for svar. Ser for meg at det er ganske kostbart og omfattende å bytte ventilløftere, så da kjører jeg heller bilen til den bryter sammen helt. Skulle ha kjøpt Toyota eller Mercedes-Benz, ja ... Endret Desember 18, 2014 av Ess
quandt1960 Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Takk for svar. Som jeg skrev i førsteposten, så byttet jeg alle seks pluggene når jeg byttet coil 1 og 5. Hvis bilen går i nødmodus, så vil den vel være i denne tilstanden også når den er kald? Som nevnt, så er problemet mest fremtredende etter hvert som den blir varm. Sorry jeg bommet der, såg ikke det av en eller annen grunn.
Ess Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Skrevet Desember 18, 2014 Jeg har også feilkode om at det er for mager blanding. Kan det føre til at den ikke går skikkelig når den er varm? Kan det være en lambdasonde som tuller? Jeg har tidligere fått feilkode på varmekolben til en av lambdasondene.
teexeln Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Mye mulig det er lambdaproblem! og har du feilkode på en av dem så har du nok funnet problemet. Defekt/dårlig lambdasonde gir symptomer på varm motor slik jeg har forstått det. Ess reagerte på dette 1
glue Skrevet Desember 19, 2014 Skrevet Desember 19, 2014 det kan stemme ja, siden lambda ikke har noen innvirkning på kald motor. Sørg for å få slettet feilkoder når du har byttet sensoren(e)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå