Kjetel Varhaug Skrevet Desember 19, 2014 Skrevet Desember 19, 2014 har en bmw 520i 96 mod, nå netåpp har bilen begynt å henge seg opp på hvoir mange liter pr mil telleren, bilen kan stå stille mens det står bilen bruker 2 liter, an bruker også mer og mer bensin, av og til går den ikke til 0,men stopper på 0,6. nogen så vett eller har hatt samme problemet? kan d ha noge me falsk luft? bilen begynne å bli ganske å irriteranes....
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 19, 2014 Forfatter Skrevet Desember 19, 2014 dette sjedde rett etter jeg koblet ut lmm for å sjekke om bilen min dro noe bedre, siden bilen drar ikke å prøver og finne ut hvorfor så fikk jeg besjed om eg skulle prøve mne nå bruker den formye bensin -.-
vegard89 Skrevet Desember 19, 2014 Skrevet Desember 19, 2014 Altså det bildet du har lagt ved viser hvor langt du kan kjøre på tanken. Etter det jeg skjønner så lurer du på hvorfor den bruker så mye ut ifra computeren?
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 19, 2014 Forfatter Skrevet Desember 19, 2014 ja :pp Jokkke reagerte på dette 1
vegard89 Skrevet Desember 20, 2014 Skrevet Desember 20, 2014 (endret) Hvor mye den bruker når du kjører er det som tels. På tomgang er det ingenting å bry seg om. Da vil den alltids bruke mere, og det er helt normalt Endret Desember 20, 2014 av vegard89
Sammyen Skrevet Desember 20, 2014 Skrevet Desember 20, 2014 På E46'n min så trur eg den bruker 1l per time på tomgang (På langturer kommer eg ned ned i 0,6-0,7l i forbruk men frå og til jobb på kalde dager ligger dette på 1l :/)
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Skrevet Desember 20, 2014 bilen bruge ca 2-3 liter på milå...
Eriksen933 Skrevet Desember 20, 2014 Skrevet Desember 20, 2014 Kan jo henne at kam/veiv føler er defekt, vis den bruker litt mer drivstoff enn vanlig og drar dårlig. Er bilen tungstarta? anbefaler og bytte både kam og veiv føler samtidig
Brian Skrevet Desember 21, 2014 Skrevet Desember 21, 2014 (endret) På tomgang skal forbruksnåla ligge på null, da du ikke har noe forbruk over en distanse (L/100km) når du står i ro. Hvis den faktisk bruker for mye bensin er ofte diagnose et greit sted og begynne, så slipper du og kaste nye deler på den for og finne problemet. Men du kan jo alltids sjekke enkle ting som falskluft etc. Endret Desember 21, 2014 av Brian
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 må jeg bytte kam og veiv sensor samtidig? for jeg byttet netåpp kam sensoren
CrZyWiz Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Nei det må du ikke.... MEN kost på en diagnose, istedet for å bytte deler i blinde. Det er idioti, og dyrt i lengden.
Eriksen933 Skrevet Desember 28, 2014 Skrevet Desember 28, 2014 Diagnoseverktøy klarer ikke å se forskjell på kam og veiv sensor
CrZyWiz Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Diagnoseverktøy klarer ikke å se forskjell på kam og veiv sensor Kilder til dette?
Eriksen933 Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Veit flere har hatt samme greiene, opplevd det selv også, hadde feilkode på kam sensor, bytta funka bilen i 10sek. så fikk jeg feilkode på veiv etterpå
Eriksen933 Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 http://bimmers.no/topic/776661-skiller-inpa-mellom-feil-p%C3%A5-kam-og-veiv-sensor-m52/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå