Gå til innhold

Klimaanlegg på BMW 118 stoppet i dag. Langtur om få timer - Hjelp!


Babybeam
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Starta bilen i dag for å tine den litt. Satte på viftene og gikk inn. Etter 20 min så gikk jeg ut igjen og fant ut at det var like kaldt. Vifta gikk ikke.

- Det viker som om vifta funker på laveste innstilling. Den er enten av, eller på minimum uansett hvilken kombinasjon jeg bruker (et unntak se lengre ned).

- Kanalene justerer seg som normalt når jeg velger hvor det skal blåse. Eller det høres normalt ut i alle fall.

- Dersom jeg setter på avriming derimot, så kjører vifta på fult, men da naturligvis bare på frontruta.

Etter å ha kjørt en liten stubb, stanset jeg bilen og gikk på butikken. Når jeg kom ut igjen så var det beskjed på skjermen om at batteriet hadde koblet ut fordi det tappet seg unormalt fort - sammenheng?

En annen ting som kanskje også er verdt å nevne er at den har stått veldig mye på tomgang i jula, for deretter å ta korte turer

Det er mulig det her ble litt rotete, men jeg tror jeg har fått med alt av info som kan være relevant.

Alt av tips og meninger taes imot med takk for jeg skal snart ut på en tur på 30 mil D:

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen minutter siden så testet jeg å sette det på på auto og da økte hastigheten på vifta igjen. Nå kan jeg også bytte manuelt mellom flere av de lavere hastighetene, men kan fortsatt ikke sette det på full storm. *klørsegihodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ogee1 - Tenkte på det jeg også på, men nå har jeg nettopp kommet hjem fra en tur på 30 mil og det ble ikke som vanlig igjen. Det funker som normalt på hakk 1-3 eller 4, men over det så øker ikke hastigheten på vifta.

 

S. Gunstad - Hmm, har søkt litt rundt angående motstanden til vifta - hvis den går så funker vel ikke vifta i det hele tatt? Eller er det jeg som har misforstått her?

 

Fin bil forresten Åge - prikk lik min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta å avslutte denne tråden med oppdatert informasjon om hva problemet var;

 

Det var som antatt lengre opp at bilen hadde nedjustert alt som ikke var nødvendig av elektronikk for å konservere strøm. Problemet ble dermed borte etter at jeg hadde kjørt den lenge og batteriet var fulladet igjen.

 

Takk til de som svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...