Gabz Skrevet Desember 30, 2014 Skrevet Desember 30, 2014 Skal kanskje kjøpe en bil som i papirene er en 520iA, men den er ombygd til manuell. Hvis jeg skal bestille forsikring til den, kan jeg si at det er en automat, eller manuell? Må en slik ombygging ha vært godkjent? Hvis jeg skal på kontroll med den og de ser det ikke er automat, hva er konsekvensene?
Kennethe34 Skrevet Desember 30, 2014 Skrevet Desember 30, 2014 Står ingen plass i vognkortet om hvilken girkasse bilen har, med andre ord trenger du ikke å godkjenne
Gabz Skrevet Desember 31, 2014 Forfatter Skrevet Desember 31, 2014 Ah, okei, så jeg kan si til forsikring osv. at det er manuell? Og er jo automat i vognkort, men dette har ikke noe å si ved EU, for eksempel?
Espen Aass Skrevet Desember 31, 2014 Skrevet Desember 31, 2014 Ah, okei, så jeg kan si til forsikring osv. at det er manuell? Og er jo automat i vognkort, men dette har ikke noe å si ved EU, for eksempel? http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med biltilsynet, for og være på den sikkre siden lierbimmer reagerte på dette 1
Gabz Skrevet Desember 31, 2014 Forfatter Skrevet Desember 31, 2014 Problemet er at bilen også har 2,5 liter motor i stedet for 2, og det er ikke godkjent. Men det synes jo ikke. Men hvis jeg først spør så kan de begynne å grave og undersøke?
Espen Aass Skrevet Desember 31, 2014 Skrevet Desember 31, 2014 Problemet er at bilen også har 2,5 liter motor i stedet for 2, og det er ikke godkjent. Men det synes jo ikke. Men hvis jeg først spør så kan de begynne å grave og undersøke? Da har du ett problem ja. Men, hvis du da er så uheldig og blir innblandet i en ulykke, kan det få fatele konsekvenser, i beste fall avkortning på forsikring! Noe jeg personlig ikke hadde tatt kjansen på.
Espen Aass Skrevet Desember 31, 2014 Skrevet Desember 31, 2014 Dette var ikke ment for og skremme, men norge er et vanskelig land og ha bil som hobby! Min erfaring er: Få all forandring med bilen inn i vognkortet! Bremser! Effekt! (les linken: http://www.200sx-ogn.org/archive/index.php/t-18624.html?s=d4386288b6300bb5888413965c668470 ) Understell! Ratt! Seter! Sikkerhetsbelter! Veltebur (hvis mulig) Felg og dekk! Da får man en litt enklere bilhverdag! D.Toft reagerte på dette 1
Gabz Skrevet Desember 31, 2014 Forfatter Skrevet Desember 31, 2014 Ja, ser den! Dette er snakk om bytte, så jeg tenkte bare å ha den som morrobil fram til den tar kvelden. Derfor jeg ikke tok den så "alvorlig" Men må jo uansett få bestilt forsikring og sånn, så..
Espen Aass Skrevet Desember 31, 2014 Skrevet Desember 31, 2014 (endret) Off tropic, men det er mange som ødlegger for oss som har bil for morro, som ikke syntes andre skal ha bil for morro I 2007 arrangerte bl.a Amcar Street Legal i Lier, og det hadde aldri vært flere kommentarer i kommentarfeltet i avisen Drammens Tidene noen gang før! Og de fleste var ikke posetive for bilfolket for og si det sånn! Noen år senere kom det fartsdumper på den veistrekningen http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2140 Endret Desember 31, 2014 av Espen Aass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå