egern Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Hei. Min e91 320d 2006 msport begynte idag og gi fra seg en ekkel ulyd. Jeg merket dette først ved pådrag i gir, jo høyere turtall jo høyere blir lyden samt risting i bil / clutch pedal(dunker i clutch pedal). Tenker først det er noe med drivverk siden lyden og delvis ristingen ble borte ved å trykke inn clutchen. Når jeg kommer hjem prøver jeg å sette bilen i fri og ruse til ca 1500/2000 rpm. Allerede da starter ulyden og blir værre ved høyere turtall. Motoren går like bra og har den klassiske n47 motor lyden, i tillegg til at den har en annen ulyd during / klonking ved høyere turtall enn tomgang. For meg virker det kanskje som svinghjul, men register er og et problem på disse har jeg lest. Håper noen her inne vet hva feilen kan være slik at jeg vet hva som må fikses / byttes.
badsha Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Sikker på at du har N47 motoren? Den kom vel sent i 2007. Last opp en video så blir det letter
CrZyWiz Skrevet Januar 10, 2015 Skrevet Januar 10, 2015 Stemmer, N47 motoren kom ikke på 2006 og 2007 modellene. O.R reagerte på dette 1
egern Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Skrevet Januar 14, 2015 Unnskyld da m47.... Men det var ikke poenget med tråden
badsha Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Som sagt last opp en video så blir det lettere for oss å komme med tips, slik du beskriver det kan det være så mye
malloq Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Mener registerproblemet er spesielt fremtredende på N47-motoren (og muligens N57), og at det nok er noe annet du opplever. Men hva som er galt er jeg mer usikker på.
CrZyWiz Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Unnskyld da m47.... Men det var ikke poenget med tråden Jo! Det er ett vesentlig poeng med tråden, siden M47 motoren IKKE er belemret med registerproblemer. Dog er svinghjul ikke helt fremmed, samt det er også forekommet tilfeller der veiv har havarert. Der det har startet ved vibrering i pedal.
egern Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Skrevet Februar 8, 2015 okå. var ikke meningen å oppgi feil motorkode, fant selv ut at register var et utbredt problem på n47 ved litt googling. så jeg er helt enig at det var vesentlig. men tilbake til saken. Jeg har nå byttet svinghjul, trykkplate, lamell og utløserlager. svinghjulet var slarkete, men problemet er fortsatt vedvarende? er veiven knekt? er dette et utbredt problem på m47n2? begynner nesten å gå på helsa løs den herre problembilen. takker for alle svar,
egern Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Video av lyden. kan være litt vanskelig å høre med engang.
CrZyWiz Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Nei det er ikke normalt med veivhavari på M47TU2 motoren. Eller noen andre BMW motoren for den saks skyld. Endret Februar 9, 2015 av CrZyWiz
egern Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Nei det er ikke normalt med veivhavari på M47TU2 motoren. Eller noen andre BMW motoren for den saks skyld. okei, bare leste at det hadde skjedd noen tilfeller av dette på m47, ifølge andre utenlandske forum. kan det være vibrasjonsdemperen(reimhjulet) som lager denne lyden? selvom lyden merkes bedre bak / under på motoren, og kan faktisk merkes bedre inni bilen enn utenfor. samt litt vibrering i clutch pedal, akkurat som noe er i ubalanse.
egern Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Skrevet Februar 27, 2015 Har nå byttet girkasse og sjekket 2 av de bakerste lagerbukkene på veiva + råde 4. Kunne ikke se noe skade noe sted på veiv. Men har fortsatt samme ulyd virker som den forplanter seg mid / lengst bak på motor og blir værre ettersom bilen blir varm. Er ikke noe merkbart effekttap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå