Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min e91 320d 2006 msport begynte idag og gi fra seg en ekkel ulyd. Jeg merket dette først ved pådrag i gir, jo høyere turtall jo høyere blir lyden samt risting i bil / clutch pedal(dunker i clutch pedal). Tenker først det er noe med drivverk siden lyden og delvis ristingen ble borte ved å trykke inn clutchen. Når jeg kommer hjem prøver jeg å sette bilen i fri og ruse til ca 1500/2000 rpm. Allerede da starter ulyden og blir værre ved høyere turtall. Motoren går like bra og har den klassiske n47 motor lyden, i tillegg til at den har en annen ulyd during / klonking ved høyere turtall enn tomgang. For meg virker det kanskje som svinghjul, men register er og et problem på disse har jeg lest. Håper noen her inne vet hva feilen kan være slik at jeg vet hva som må fikses / byttes.

Skrevet

Mener registerproblemet er spesielt fremtredende på N47-motoren (og muligens N57), og at det nok er noe annet du opplever. Men hva som er galt er jeg mer usikker på.

Skrevet

Unnskyld da m47.... Men det var ikke poenget med tråden

Jo! Det er ett vesentlig poeng med tråden, siden M47 motoren IKKE er belemret med registerproblemer.

Dog er svinghjul ikke helt fremmed, samt det er også forekommet tilfeller der veiv har havarert. Der det har startet ved vibrering i pedal.

• 4 weeks later...
Skrevet

okå. var ikke meningen å oppgi feil motorkode, fant selv ut at register var et utbredt problem på n47 ved litt googling. så jeg er helt enig at det var vesentlig. men tilbake til saken. Jeg har nå byttet svinghjul, trykkplate, lamell og utløserlager. svinghjulet var slarkete, men problemet er fortsatt vedvarende? er veiven knekt? er dette et utbredt problem på m47n2? begynner nesten å gå på helsa løs den herre problembilen. takker for alle svar,

Skrevet (endret)

Nei det er ikke normalt med veivhavari på M47TU2 motoren. Eller noen andre BMW motoren for den saks skyld. 

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Nei det er ikke normalt med veivhavari på M47TU2 motoren. Eller noen andre BMW motoren for den saks skyld. 

okei, bare leste at det hadde skjedd noen tilfeller av dette på m47, ifølge andre utenlandske forum. kan det være vibrasjonsdemperen(reimhjulet) som lager denne lyden? selvom lyden merkes bedre bak / under på motoren, og kan faktisk merkes bedre inni bilen enn utenfor. samt litt vibrering i clutch pedal, akkurat som noe er i ubalanse.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har nå byttet girkasse og sjekket 2 av de bakerste lagerbukkene på veiva + råde 4. Kunne ikke se noe skade noe sted på veiv. Men har fortsatt samme ulyd :( virker som den forplanter seg mid / lengst bak på motor og blir værre ettersom bilen blir varm. Er ikke noe merkbart effekttap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...