Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har idag brukt litt tid på å spore oljelekkasjer. Det er passe vått rundt oljefilterhuspaknigen, så denne må nok erstattes. 

Hva er anbefalt tetningsmiddel på pakningen slik at det blir en jevn og fin tettning. 

 

Haster da jeg skal bestilles deler og bilen har stått i ro i snart en uke. Må ha den på veien så fort som mulig. 

Skrevet

Har en 03-modell e46 i familien, hvor et verksted mente at det kunne være sprekk i oljefilterhus som medførte oljelekkasje. Ettersom lekkasjen var såpass liten, fikk de ikke jobben med å feilsøke dette videre (de skulle egentlig sjekke hvilke foringer i forstillingen som var modne for utskiftning). Noen uker senere skiftet vi olje og filter. Jeg har vanskelig for å tro at forrige eier bytta de to små pakningene som sitter i oljefilterhuset. De var både fastgrodd og fullstendig råtne. Monterte nye pakninger, "badet" de i olje, og skrudde på plass. Tre måneder senere er det fortsatt knusk tørt i motorrommet.  :grin:

Skrevet

Har en 03-modell e46 i familien, hvor et verksted mente at det kunne være sprekk i oljefilterhus som medførte oljelekkasje. Ettersom lekkasjen var såpass liten, fikk de ikke jobben med å feilsøke dette videre (de skulle egentlig sjekke hvilke foringer i forstillingen som var modne for utskiftning). Noen uker senere skiftet vi olje og filter. Jeg har vanskelig for å tro at forrige eier bytta de to små pakningene som sitter i oljefilterhuset. De var både fastgrodd og fullstendig råtne. Monterte nye pakninger, "badet" de i olje, og skrudde på plass. Tre måneder senere er det fortsatt knusk tørt i motorrommet.  :grin:

Der var selve problemet oljefilterhuset der man setter i selve oljefilter? For mitt problem, tror jeg, er den støpte delen av filterhuset som settes på motorblokka. Der må jeg nok til med noe silikonaktig tettningsmiddel.

Men takk for tipset.

Skrevet

Der var selve problemet oljefilterhuset der man setter i selve oljefilter? 

Helt korrekt. Men det var olje "over alt" der, så kan på en måte forstå hvorfor et allemerker-bilverksted tolket det som de gjorde, uten å grave særlig dypt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...