quandt1960 Skrevet Februar 4, 2015 Skrevet Februar 4, 2015 Takk igjen til alle for gode råd og innspill. Saken har løst seg og forhandler vil bytte dekkene mine, og har vært imøtekommende på det. Nå skal det legges til at jeg har gjort mitt forarbeide, både på dette forumet samt pratet med et par dekkselgere og Nokian selv, og alle bekrefter at dekkene er veldig harde. BMW Finland bruker faktisk ikke RunFlat på vinterdekkene pga. tidligere nevnte utfordringer. Har hatt en god og imøtekommende dialog med forhandler, med fokus på vår opplevelse av hhv. sommer- og vinterdekk, og den negative opplevelsen vinterdekkene har gitt oss på flere måter, på en ellers super bil. Er dog litt i tvil om jeg skal bytte til Nokian R2 uten RF, eller om jeg skal prøve Conti Viking Contact 6. Har tidligere alltid hatt Continental vinterdekk og vært meget fornøyd. De er myke på bar vei, men syns de har en bra "gekko-effekt" på vinterføre og at de nærmest limer seg fast til glatt underlag. Slitestyrken har også vært bra, på forrige bil gikk de 3 vintersesonger og var fortsatt i bra stand når den ble byttet inn. Ser dog at de kommer noe dårligere ut på tester enn Nokian. Gode råd mottas gjerne. Ellers ser jeg BMW sin anbefaling av Nokian som en praktisk sak; de tilbyr RF-vinterdekk, i motsetning til de fleste andre, og oppfyller dermed BMW sin policy om å bruke denne dekktypen. Prøv GoodYear Ultragrip Ice 2, fantastiske dekk. Jeg skrotet mine gode Hakka R piggfri til fordel for GY fordi jeg var lei av at Hakka er så dårlig på vått føre, angrer ikke et sekund. GY er like bra på is og snø, har god styrepresisjon (bedre enn nokian) og ikke minst er veldig veldig god på vått føre som få vinterdekk er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå