steiskei Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Hei Har byttet turboen å brukt oppatt det som er rundt den, som motor(eletrisk) som styrer spjeldet som slipper ut exosen,og husa over skovlene. BMW seier det må skiftes komplett heile turbo.Må den elektomotoren skiftes? å kva blir isofall gale med den, det er vel berre ein motor så går opp og ned etter signal frå hjernen/sensorer? motoren drar ned spjeldet når den starter.er det noen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 (endret) Ja den kalibreres fra fabrikk, kan ikke gjøres på øyemål. Du må bytta heila driden... EDIT: Den motoren styrer skovlene som styrer ladetrykket på turboen. Er ikke noe konvensjonell wastegate opplegg på denne. Hvis du har feil på denne vil du få mye andre følgefeil også. Ujevn gange, dårlig motorkraft osv. Endret Januar 12, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiskei Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Ja den kalibreres fra fabrikk, kan ikke gjøres på øyemål. Du må bytta heila driden... EDIT: Den motoren styrer skovlene som styrer ladetrykket på turboen. Er ikke noe konvensjonell wastegate opplegg på denne. Hvis du har feil på denne vil du få mye andre følgefeil også. Ujevn gange, dårlig motorkraft osv. har justert litt på staget å fått bort skovlelyden som vart når ein slapp opp gassen, no går den veldig fint å jamnt, men har fått opp at turbo trykkmåleren er defekt ( feilkode) på den,er det noe som kan ryke da visst ein brukar den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 Ecu tror muligens at mapsensor er defekt fordi turbo ikke er kalibrert og derfor klarer muligens ikke Ecu å regulere ladetrykket. Dette er grunnen til at Garrett ikke selger deler for overhaling av Vnt turboer. Denne kalibreringen er veldig viktig og vanskelig å få 100% Er det Ebay Turbo overhalt med Kinadeler du har montert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiskei Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2015 Ecu tror muligens at mapsensor er defekt fordi turbo ikke er kalibrert og derfor klarer muligens ikke Ecu å regulere ladetrykket. Dette er grunnen til at Garrett ikke selger deler for overhaling av Vnt turboer. Denne kalibreringen er veldig viktig og vanskelig å få 100% Er det Ebay Turbo overhalt med Kinadeler du har montert? Har bestilt ny mapsensor no for å prøve om feilkode på den går bort, Skal få vite resultatet når eg har fått den montert. Turbodel er bestilt frå : www.Turbodietrich.de men om den blir produsert i kina for dei kan godt hende, det er vel kansje orginalen til BMW også, sjølv om det er eit tysk firma som leverer til BMW. er vel sann det har blitt med dei fleste deler til dei fleste ting i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 14, 2015 Share Skrevet Januar 14, 2015 Var det fester på den nye turboen for elektronikk/wastegate? Har akkurat byttet turbo på min E91 320d, og første turboen jeg kjøpte var det ikke det på, selv om det skulle være riktig turbo iflg. selger.. Ble til at jeg kjøpte en hos BMW hvor elektronikk satt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå