Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har en e39 hvor bagasjeluke til tider åpner seg selv. Dette skjer som regel nå jeg vrir av tenning, men det hender at det også skjer under kjøring. Når det skjer under kjøring hører jeg at låsen jobber helt vilt. Noen som vet hva dette skyldes? Kan nevnes at knappen for og åpne luka(den som er montert på luka) ikke funker.

Skrevet

Takk for tips. En kolega har samme problem på sin e90 med glassluka, men på min er d hele lukka og ikke bare bagasjeluka. Er jo litt likheter så microbryteren er sikkert en grei plass å begynne.

Skrevet

Har samme fenomen på min, det kommer i perioder.
Ofte kan det skje etter jeg har starta, og virker ofte som det skjer etter jeg har trykt på bremsepedalen for og sette den i gir.

Gamlingen leste noe på et eller annet forum at dårlig jording i luka kunne skape dette problemet.
Jeg har dog ikke kommet så langt og sjekket dette.

Alt virker på min, ledningene ser også fine ut. Tenkte jeg skulle sjekke jordinga først.

Skrevet (endret)

Problemet kommer høyst sannsynlig av kortslutning mot jord som følge av fukt i selve microswitchen.

Jeg reparerte min i helgen hvor jeg byttet hele microswitchen. Den var full i vann. Dette var til selve glasset men det er samme prinsipp for hele bakluken. Problemet løst.

I noen tilfeller er det snakk om ledningsbrudd til bakluken men dette er mest vanlig på E61

Endret av FJPopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...