Bikerider Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Hei, Har en e39 hvor bagasjeluke til tider åpner seg selv. Dette skjer som regel nå jeg vrir av tenning, men det hender at det også skjer under kjøring. Når det skjer under kjøring hører jeg at låsen jobber helt vilt. Noen som vet hva dette skyldes? Kan nevnes at knappen for og åpne luka(den som er montert på luka) ikke funker. quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Vanlig på touring visst.... http://bimmers.no/topic/675889-bakluke-glassruten-%C3%A5pner-seg-n%C3%A5r-jeg-starter-bilen-e61/ Bikerider reagerte på dette 1
Bikerider Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Skrevet Januar 13, 2015 Takk for tips. En kolega har samme problem på sin e90 med glassluka, men på min er d hele lukka og ikke bare bagasjeluka. Er jo litt likheter så microbryteren er sikkert en grei plass å begynne.
quandt1960 Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Kollegaen er meg det haha Bikerider reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Har samme fenomen på min, det kommer i perioder.Ofte kan det skje etter jeg har starta, og virker ofte som det skjer etter jeg har trykt på bremsepedalen for og sette den i gir.Gamlingen leste noe på et eller annet forum at dårlig jording i luka kunne skape dette problemet.Jeg har dog ikke kommet så langt og sjekket dette. Alt virker på min, ledningene ser også fine ut. Tenkte jeg skulle sjekke jordinga først.
quandt1960 Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 (endret) Problemet kommer høyst sannsynlig av kortslutning mot jord som følge av fukt i selve microswitchen. Jeg reparerte min i helgen hvor jeg byttet hele microswitchen. Den var full i vann. Dette var til selve glasset men det er samme prinsipp for hele bakluken. Problemet løst. I noen tilfeller er det snakk om ledningsbrudd til bakluken men dette er mest vanlig på E61 Endret Januar 19, 2015 av FJPopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå