Gå til innhold

E46 bilstein b8

bmw1969
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikkje opplevd det men rekner med du skal klage? :P 

Ser ein del bilder av andre som har samme problemet og dei anbefaler å ta det på garanti

Joda må klage. Snakket med importøren her i Norge, å de sa at en måtte ha papir på at det var en fagmann som hadde montert de. Vet du om Mtech/sport demperne er stivere en std demper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert det hos ein "fagmann" då? :P

Kan desverre ikkje sei kass av dei som er stivest 

Har montert selv, men etter innstruks :). Har brukt Bilstein mye før på andre biler, å har aldri hatt lekkasje. Detter er andre settet jeg har sett på kort tid som lekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein er ikke bra kvalitet. Mange som har trøbbel med B8-dempere. Søk litt på forumet, så finner du ut mer. Kommer aldri til å kjøpe Bilstein igjen.

Nei nå er jeg møkk lei Bilstein. Vet du om mtech demperne er kortere og stivere enn demperne fra std understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde b8 på min e46 og ene var lekk etter 2 sessonger. nye topplagre og nye mansjetter er jo et must. dette følger aldri med bakdempere når man kjøper de løse. de foran var like gode som nye. jeg erstattet alt med bilstein b16 rc.

vil anbefale spax om du bare skal ha nye bak. disse er gode og er hardhets justerbare. hadde dette på min gammle e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem steiner og dritt på støtdemperstanga som riper opp simmerringen til demperen. Då begynner den å leke.

Kanskje bilstein har svakere simmerring enn andre merker? Men andre merker begynner også å leke etter kort tid, viss det mangler mansjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...