Bmw mann Skrevet Januar 17, 2015 Skrevet Januar 17, 2015 Skal bytte bremser på E61N`n min og lurte på om jeg skulle oppgradere. Er en 525dat msport jeg har som jeg også vurdere og tune med stage 1 kit fra Esstuning. Noen som har erfering med tuning kittet fra ESS og oppgradering av bremser ? Hva er det mest fornuftige folk gjør ved en bremse oppgradering på en "turbil" som skal fungere i hverdagen også men samtidig være sportlig. ventilerte, slissa skiver fra EBC eller oppgradere til større skiver og andre kalipere ? M5 ? Hva passer og hva passer ikke ? Takker for svar
RB26DETT Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 Ville absolut gått for TRF performance sitt tuning Stage 2 kit, fjerner DPF og cat, bilen blir total forandret! Kom ut å prøv min ein dag det passer! Skal bytte bremser på E61N`n min og lurte på om jeg skulle oppgradere. Er en 525dat msport jeg har som jeg også vurdere og tune med stage 1 kit fra Esstuning. Noen som har erfering med tuning kittet fra ESS og oppgradering av bremser ? Hva er det mest fornuftige folk gjør ved en bremse oppgradering på en "turbil" som skal fungere i hverdagen også men samtidig være sportlig. ventilerte, slissa skiver fra EBC eller oppgradere til større skiver og andre kalipere ? M5 ? Hva passer og hva passer ikke ? Takker for svar
Bmw mann Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 Var ikke noen hjemme side fra dem, har de noe her på bimmers hvor stage 2 er presentert? Stage 2, er det bra for automatkassen da? Du har jo 530, litt forskjell der allerede Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 Ang bremsene så tenker jeg selv på bremser fra 530 og de større motorene. Da trenger man nye calipere, skiver, klosser å feste brakett. Fordelen er at man kan bruke normale felger i stedenfor å gå opp til m5 bremser. Du kan såklart kjøpe slissetewog borret skiver til 530 og da blir det enda bedre.
Otis Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 Glemte å si ang steg 2, til trf. De har vel steg 2 pga dpf. Det kan ikke kombineres med så mye hk, derfor 2 steg. Det blir for mye mottrykk i eksos. Men kanskje trf selv kan kommentere dette i tillegg, evt korrigere meg.
Bmw mann Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 Ifølge rb26dett så er m5 bolt on uten braketter... Ja må ha 18" felger. Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 Det er fordi rb26dett har de brakettene som vi med liten motor ikke har.
Bmw mann Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 3 liter er vel ikke særlig liten.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 Neida, men bmw har nå gjort det slik på de mindre motorene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå