Gå til innhold

bmw e46 320dat 2002 modell aux

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå nylig anskaffet meg en 2002 modell 320dat som min første bil. Og vil gjerne ha aux på orginal spilleren. Mener å huske at bilen er registrert Juli 2002. Har lest litt rundt men har ikke blitt så veldig klok. Er vell noe at om bilen er produsert etter oktober 2002 så er det vell bare plug and play med en kabel bak spilleren. ifølge utstyrslisten på bilen så har jeg følgende spiller Radio BMW Business (C43). Ingen CD veksler som jeg vet om heller.

setter stor pris på alt av tips som kan fåes. Takker på forhånd

post-84496-0-49722900-1421690849_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du ut spillern din og sammenlign med det bildet under.
Under den store kontakten med sikring attmed så er det 1 for CD spiller og 1 for AUX. Har du kun den eine kontakten må du kjøpe adapter som sender signaler frå "cd-veksler"

Har du begge kontaktene?

edit: Bilde for å vise kontakt

post-82108-0-50721900-1421856761_thumb.j

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen din er en 2002-modell, så har du ikke aux, med mindre spilleren er byttet.

Aux ble tilgjengelig på 2003-modellene (altså biler produsert fra og med 09/2002).

Det meste står i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen din er en 2002-modell, så har du ikke aux, med mindre spilleren er byttet.

Aux ble tilgjengelig på 2003-modellene (altså biler produsert fra og med 09/2002).

Det meste står i denne tråden.

men ifølge bildet postet lengre oppe i tråden så har jeg jo to kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var merkeligt då 2002 spillern kanskje ikkje sku hatt sånn kontakt visst den ikkje har softwaren til dette.

Ville tatt turen til feks bilradiospes og fått lånt kjapt ein kontakt som passer bak der og sett om AUX kommer opp når du trykker MODE.
Veit ikkje kor du holder til, men på Paradis utenfor Bergen pleier det å være kjempebra service.

Visst det ikkje funker så må du nok bruke adapter til CD signalet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var merkeligt då 2002 spillern kanskje ikkje sku hatt sånn kontakt visst den ikkje har softwaren til dette.

Ville tatt turen til feks bilradiospes og fått lånt kjapt ein kontakt som passer bak der og sett om AUX kommer opp når du trykker MODE.

Veit ikkje kor du holder til, men på Paradis utenfor Bergen pleier det å være kjempebra service.

Visst det ikkje funker så må du nok bruke adapter til CD signalet :)

bor dessverre ett godt stykke unna bergen. Kongsvinger, hamar eller Oslo blir vell det nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som awt skriver så skal ikkje din bil egentlig ha støtte for aux, men du har vel ein bil som ligger i grenseland med tanke på produksjonsdato.

Eineste måten å bekrefte 100% er jo å koble opp til aux og sjekke om det funker.
Dette tenkte eg du kunne prøve hos ein butikk som selger ting til bilanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...