quandt1960 Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Noen som har testet BMWhatapp med bluetooth på biler etter 2007? Lurer på om det er bra på koding og ikke minst om det er sikkert ved koding mht batterispenning og mulig avbrudd i koding med påfølgende problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92_coupe Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Har kodet med BMWhat og det har fungert utmerket både til diagnosering og koding på E92 2008 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Hei. Har gått til anskaffelse av både app og adapter og fikk de igår. Jobber fremdeles med å få kontakt med alle modulene men idag gikk det bedre når jeg reboota iphone'n min. Da fikk jeg kontakt med flere moduler og skal prøve å kode senere idag. Imidlertid liker jeg dårlig at en må sende rapporter for å få tilbake alle feilkodene oversatt. Appen spesifiserer også at den ikke bør brukes under kjøring men da mister en litt av poenget med motorparametre som en gjerne vil lese ut under last. N47D20C motoren er heller ikke representert så jeg tror ikke jeg vil få alle motorparametrene, selv om jeg er litt usikker hva modifikasjonen mellom Revisjon A og Revisjon C motoren egentlig er for noe. Fikk kontakt med tyskeren fra München igår som har utviklet appen og det vil snart komme en ny oppdatering med flere funksjoner utover den som kom 12.feb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Da har jeg fått testa litt mer og kodet inn digital fartsmåler i kjørecomputer. Men ble litt redd en halvtime da plutselig den automatiske lysstyringen med adaptive lys tok kvelden etter kodingen! Skjønte ikke helt den da dette systemet er på en helt annen modul enn det jeg kodet, (FRM). Digital tacho er på clustermodulen/kombi. Jeg tok og deaktiverte go akriverte day running lights via idrive noen ganger så våknet den plutselig til live igjen. Nå funker den fint. Det jeg likevel satte mest pris på er de ca 40-50 motor parametrene jeg kan få lest ut live som forteller en hel del om bilens tilstand på motorsiden. Har lenge lurt på hvordan det står til med DPF og regenereringen da jeg bare kjører 20km hver vei til jobb som er på grensen men det såg faktisk ganske ok ut. en gode 190000km igjen med bruksmønsteret jeg har. Diff.trykk såg og bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Sånn på sidelinjen ang DPF, så mener min egen bil at det er 200480km igjen før jeg må skifte DPF. Og DPF har heller ikke fullført en komplett regen. siden 20400 timer. Men jeg har da vitterlig kjørt lange nok turer for at dette skulle vært gjennomført! Og min bil har nå gått 102kkm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Sånn på sidelinjen ang DPF, så mener min egen bil at det er 200480km igjen før jeg må skifte DPF. Og DPF har heller ikke fullført en komplett regen. siden 20400 timer. Men jeg har da vitterlig kjørt lange nok turer for at dette skulle vært gjennomført! Og min bil har nå gått 102kkm. Timer? Du mener vel km? Ja nei får du lange nok turer så brenner du av det meste. Men i bakerste del av filteret lagrer det seg ca. 0,6g per 1000 km som det ikke går an å brenne vekk. Gjennomsnittlig levetid på DPF er da ca 160-220000 km men i praksis med god motorolje og lengre kjøreturer så vil den nok klare lengre. Min er gått 63000km nå og skal da angivelig ha 200k km igjen med den kjørestilen jeg har. Det med kalkuleringen er basert på en algoritme som bare gir en indikasjon vil jeg tro internt i DME. Har du appen? For min del er difftrykket en veldig god indikasjon på hvordan det går med filteret. Etter å ha studert litt forskjellige parametre ser det bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Jeg brukte Rheingold for å lese av disse verdier, men det er jo det samme som BMWhatapp leser av. Ja, det står 20400 timer og ikke kilometer, siden siste vellykkede regen. Totalt skal mitt DPF leve i 306000km utifra det jeg ser nå på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Jeg brukte Rheingold for å lese av disse verdier, men det er jo det samme som BMWhatapp leser av. Ja, det står 20400 timer og ikke kilometer, siden siste vellykkede regen. Totalt skal mitt DPF leve i 306000km utifra det jeg ser nå på min bil. Hm det var litt rart det står timer, finner bare km.stand ved regenereringen men ikke timer. Skal se litt mer senere idag om jeg finner denne parameteren. 306000 km er ikke å klage på nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarle.t Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 har testet fullversjon nå på min E92 M3 2008 Diagnose går greit, men ingen koding Står : no compatible ECU's/not installed tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarle.t Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 prøvde også kjøpe in-app for å registrere nytt batteri, men får ikke kjøpt appen for den sier den ikke klarer identifisere motoren, men hvordan klarer den diagnose uten å identifisere motor? Og trenger den identifisere motor for å registere nytt batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2015 Ta av bluetooth, restart iphone så kobler du på nytt. Da burde det gå. Det ligger ute en video på youtube av kar som tester dette på sin M3 Ved koding må du være veldig obs på batterispenningen. Egentlig bør man koble til bilen til en ekstern lader slik at spenningen er 14.5V som når dynamoen lader, for hvis kodingen avbrytes kan du får problemer med modulene. Den siste versjonen skal kunne identifisere motoren selv men du kan velge direkte M3 s 65 Sett communication depth til enchanced Additioanl ODB Diagnostics til YES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarle.t Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 jeg har ikke brukt bluetooth, men kabel og android telefon, men får se denne videoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarle.t Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 har du link til videoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2015 Oki, antok du hadde iPhone. jeg mente at Bluetooth kan forstyrre forbindelsen så det er anbefalt at den er av når du kobler deg på med wifi. Android skal ha flere funksjoner og muligheter etter det jeg har skjønnt. Denne videoen er for iPhone men det er omtrent samme greien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarle.t Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 funker dårlig dette her, har jo manuelt valgt motor så den ligger inne...hmmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå