Gå til innhold

M60 motor tikker (E38)

Hemidog
 Share

Anbefalte innlegg

Idag merket jeg denne lyden på motoren:

M60 Tikking

Jeg har sjekket tennplugger, og de satt godt. Jeg er rimelig sikker på at dette er registerkjedet som lager lyden, men jeg har nylig byttet kjedestrammeren (11317531813) pga lignende men ikke like kraftig lyd.

Samtidig sjekket jeg boltene på oljepumpa og kjedet. Oljepumpe og tilhørende kjede var ok, etter at jeg sist brukte locktite og strammet boltene.

Angående kjedestrammeren; Jeg kjøpte "A" kvalitet på KOED, kanskje jeg burde gå for OEM. Noen som tror dette vil hjelpe? eller kan problemet ligge et annet sted?

Jeg har også selvfølgelig peilet oljen. Perfekt på streken.

Endret av Hemidog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet den opp kaldt, og lyden var borte, men når den ble varm kom den tilbake.

Kan være lekkasje rundt manifold, men jeg føler at lyden kommer fremme på motoren....

Hvordan kan manifold enklest sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så sjekket jeg oljepumpa nylig, og den satt som den skulle, etter at jeg festet boltene med locktite for 1.5 år siden. Kjedet til pumpa har også korrekt "strekk".

Jeg kjører Catrol Magnatec 5x40 fullsyntetisk, men jeg lurer på om kjedestrammeren ikke klarer å bygge bra trykk på kjedet når oljen er varm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet pakninger for ikke så altfor lenge siden, og sjekket at de var tette for noen måneder siden.

Jeg prøver OE kjedestrammer først, så går jeg etter manifoldlekkasje (fingra krysset!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får vel jeg og prøve og få byttet strammer da :-s har bare ikke giddi og brydd meg om det siden jeg bare hører at den er fra passasjer siden, så har vert vanskelig og finne ut hva det faktisk er, å at den er svak, bytte olje hjalp ingen ting vertfall :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...