Hemidog Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 (endret) Idag merket jeg denne lyden på motoren: M60 Tikking Jeg har sjekket tennplugger, og de satt godt. Jeg er rimelig sikker på at dette er registerkjedet som lager lyden, men jeg har nylig byttet kjedestrammeren (11317531813) pga lignende men ikke like kraftig lyd. Samtidig sjekket jeg boltene på oljepumpa og kjedet. Oljepumpe og tilhørende kjede var ok, etter at jeg sist brukte locktite og strammet boltene. Angående kjedestrammeren; Jeg kjøpte "A" kvalitet på KOED, kanskje jeg burde gå for OEM. Noen som tror dette vil hjelpe? eller kan problemet ligge et annet sted? Jeg har også selvfølgelig peilet oljen. Perfekt på streken. Endret Januar 22, 2015 av Hemidog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Det høyres jo heilt jevligt ut. Det lek ikkje eksos ved manifolden? Høyres nesten ut som eksos lekasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2015 Startet den opp kaldt, og lyden var borte, men når den ble varm kom den tilbake. Kan være lekkasje rundt manifold, men jeg føler at lyden kommer fremme på motoren.... Hvordan kan manifold enklest sjekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Er jo kjent at oljepumpa går løst på disse motorane. Og tilslutt så detter oljepump ned. Kanskje den er så løs at du mister oljetrykk når olja blir tynnere (varm olje) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2015 Som sagt, så sjekket jeg oljepumpa nylig, og den satt som den skulle, etter at jeg festet boltene med locktite for 1.5 år siden. Kjedet til pumpa har også korrekt "strekk". Jeg kjører Catrol Magnatec 5x40 fullsyntetisk, men jeg lurer på om kjedestrammeren ikke klarer å bygge bra trykk på kjedet når oljen er varm.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2015 Bilde av OE vs A kjedestrammer, den nye var lengre, men tynnere. Jeg bestiller ny OE idag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Begynn med det. Best med original Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 kan også få slik lyd dersom toppdekselpakningene lekker.. så om den svetter der så kan det være verdt å sjekke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2015 Byttet pakninger for ikke så altfor lenge siden, og sjekket at de var tette for noen måneder siden. Jeg prøver OE kjedestrammer først, så går jeg etter manifoldlekkasje (fingra krysset!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Korleis er lyden når du opner påfyllingsrøret? Du kan jo prøve å tette eksosen igjen mest mulig bak, og så høre om lyden blir annerledes framme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2015 Fikk OE kjedestrammer igår, og installerte den idag. Oppvarmet motor: M60 motor, null tikking Ser lovende ut, jeg rapporterer om tikkingen kommer tilbake. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 tikket det kun på passasjer siden ? , m60`n til kjærringa har også en svak tikkelyd,høres vel egentlig kun på tomgang , som høres ut som kommer litt nede på motor på passasjer siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2015 Slik det hørtes ut, så kom lyden ifra passasjersiden ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 Ja da får vel jeg og prøve og få byttet strammer da har bare ikke giddi og brydd meg om det siden jeg bare hører at den er fra passasjer siden, så har vert vanskelig og finne ut hva det faktisk er, å at den er svak, bytte olje hjalp ingen ting vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Januar 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2015 Lurt uansett det ja Veldig enkelt er det også, bare å fjerne luftfilterboksen, også har du tilgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå