kelvin Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 Hei, Har i det siste fått følgende feil: 29CC misfire several cylinders. 29CD misfire cylinder 1. 29CF misfire cylinder 3. 2D32 Intake manifold, pressure sensor, plausibility. Gul motorlampe lyser sporadisk. Ikke så ofte. Det kan for eksempel gå over 100 KM før den lyser igjen. Regner med at det er mest sannsynlig pga coils eller/og tennplugger ut ifra de feilkodene. Specs av bilen: 318i e90 2005 N46B20 129 HK ca 76 000 KM. Spørsmål: 1) Hvor ligger MAF sensor? Har prøvd å google. Men finner ikke bilde som beskriver min model. Har lyst å prøve å rengjøre den litt før jeg gjør noe med coils/tennpluggene. 2) Hvor lenge kan jeg kjøre med disse feilkodene? Er det farlig å kjøre med dette? 1 år? 2 år? Tenkte å ta en langkjøring (ca 500km) neste måned. Antar at man bare mister litt hestekrefter og bruker vel mer bensin pga misfire? Det kan vel ikke skade motoren eller andre komponenter? Takk på forhånd.
gullsakar Skrevet Januar 23, 2015 Skrevet Januar 23, 2015 (endret) Svar på nr 1...: logg inn med reg nr på gsbildeler.no så får du tegninger på bilen..(ETK) nr 2....: blir for dumt å kjøre rundt i 1-2 år med lysende motorlampe. det sier seg selv... Endret Januar 23, 2015 av gullsakar
StigJ Skrevet Januar 23, 2015 Skrevet Januar 23, 2015 Hvordan oppfører den seg når den er kald? Fjusker den og virker veldig dau på lavere turtall? Du kan kople ut luftmassemåleren og kjøre litt uten. Se hvordan bilen reagerer på dette. Pluggen til denne sitter under gummihetta som står oppå luftfilterboksen som du ser på deletegningen over. Hullet rett under 8-tallet med ring rundt.
quandt1960 Skrevet Januar 23, 2015 Skrevet Januar 23, 2015 Hvordan oppfører den seg når den er kald? Fjusker den og virker veldig dau på lavere turtall? Du kan kople ut luftmassemåleren og kjøre litt uten. Se hvordan bilen reagerer på dette. Pluggen til denne sitter under gummihetta som står oppå luftfilterboksen som du ser på deletegningen over. Hullet rett under 8-tallet med ring rundt. Er ikke det litt rart å prøve det? Eller er det en mening med det? Uten det signalet vil vel bilen gå i en safemodus med lavere output
StigJ Skrevet Januar 23, 2015 Skrevet Januar 23, 2015 Dette fikk jeg beskjed om å teste bare for å se om LMMen var gåen. Var det ingen endringer så var det jo sannsynlig at det var problemet. Gikk den som et dass uten den var tilkoplet var det noe annet galt.
kelvin Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Skrevet Januar 25, 2015 Takk for bildet og gode råd. Da har jeg lokalisert luftmassemåleren. Men klarte ikke å ta den ut, da den var litt skjult. Har også lokalisert pluggen til denne. Men har ikke tatt den ut ennå. Bilen reagerer normalt når den er kald. Derimot så reagerer den litt merkelig når den er varm OG når den står stille. Da går turtall ned til ca 500 fra ca 750. Og jeg kjenner da at bilen rister. Kjenner ellers ikke noe spesielt mens jeg kjører bilen. Motorlampen lyser som sagt sporadisk. Og dette har skjedd siden November 2014. Det kan ta flere KM før den forsvinner/kommer tilbake. Følgende har jeg notert: @75551km : motorlampen går vekk. @75825km : motorlampen lyser. @75889km : motorlampen går vekk igjen. Jeg skal prøve å koble ut MAF senere. Og motorlampen blinker når jeg kjører nedover en bakke med 5. gir i ca 40-45km/h med ca 1100 turtall uten å gasse på. Dette skjer ganske ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå