Gå til innhold

Min 420iA xDrive Gran Coupe.

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Beklager sent svar!!

Angående foliering:

1) Wicky! Trodde du sa at det kostet rundt 15.000 kr. for foliering, men kanskje den slitesterke gjennomsiktige plaster kosten mer...

2) Ja, selvsagt skal bilen komme fra grundig detailing før eventuell gjennomsiktig foliering :)

3) Angående foliering til annen farge: ERRU GÆRN!? :) Halve ekslusiviteten til denne bilen er jo eksteriørfargen :) :)

Alternativet blir jo "coating" som beskytter mot småskader, til budsjettet jeg har... Har hørt at det er bra mot smuss, da skitt og regn bare preller av. Også for bilen skikkelig heavy detailing med på kjøpet...

Har noen referanser eller noe sånt for hvorvidt slikt fungerer godt i hverdagen?

Takker for tips angående Smart Repair også! Skal ta med bilen din og se hva de kan gjøre for meg (steinsprut + ripe).

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar!!

Angående foliering:

1) Wicky! Trodde du sa at det kostet rundt 15.000 kr. for foliering, men kanskje den slitesterke gjennomsiktige plaster kosten mer...

2) Ja, selvsagt skal bilen komme fra grundig detailing før eventuell gjennomsiktig foliering :)

3) Angående foliering til annen farge: ERRU GÆRN!? :) Halve ekslusiviteten til denne bilen er jo eksteriørfargen :) :)

Alternativet blir jo "coating" som beskytter mot småskader, til budsjettet jeg har... Har hørt at det er bra mot smuss, da skitt og regn bare preller av. Også for bilen skikkelig heavy detailing med på kjøpet...

Har noen referanser eller noe sånt for hvorvidt slikt fungerer godt i hverdagen?

Takker for tips angående Smart Repair også! Skal ta med bilen din og se hva de kan gjøre for meg (steinsprut + ripe).

Jeg har lakkforsegling på min bil. Så langt er jeg kjempe fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det vinterstid?

Angående Xpel... Det er dyrt as :/ Skal ha felger og...

Den er helt rå hele året rundt. Den er fra Gtechniq, jeg la den selv i fjor siden jeg driver med detailing som hobby. Den ser helt ny lagt ut etter en helt vinter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt rå hele året rundt. Den er fra Gtechniq, jeg la den selv i fjor siden jeg driver med detailing som hobby. Den ser helt ny lagt ut etter en helt vinter ;)

Hva er fordelene bortsett fra bra shine? Skal det være motstandsdyktig mot små steinsprut f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelene bortsett fra bra shine? Skal det være motstandsdyktig mot små steinsprut f eks?

Fordelene er : 

-Glasshard coating som ligger å beskytter lakken 

-Ved ordentlig behandling blir bilen blank.

- Beskytter mot steinsprut

-beskytter mot syrer (baijs fra fugler) , asfalt prikker , oljer og generelt dritt som ligger på veien eller kommer opp fra asfalten når det regner.

-Hydro fobiske evner som gjør at det meste bare preller av.

Gå inn på detailersclub og les rundt. Er et produkt/behandling som blir sett på som noe av det bedre innenfor detailing verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...