kimjhagen Skrevet Januar 24, 2015 Share Skrevet Januar 24, 2015 Igår fikk jeg plutselig problemer med varmeaparatet. Har ikke hatt problemer tidligere, men da har heller ikke temperaturen vært noe serlig under 0 grader, igår og idag har den hvert rundt -5 grader og varmeapparatet blåser ikke. Det vill si at etter å ha kjørt 10-15 min begynner den å blåse, kan gjerne blåse riktig styrke i alt fra 10 sek til 5-10 min, så stopper den igjen ca dobbelt så lege. Idag når bilen sto stille i 10 min, steg varmen (den sto da mitt mellom 90grader/ normal varme og rød), da jeg la merke til dette kjørte jeg bilen rett hjem og varmen sank da til normalen igjen. Da jeg stoppet og lot bilen stå i 2-3 min ble den varmere igjen, men også da stoppet den mellom normal temperatur og rød. Noen som har tips? Hatt samme eller lignende problem selv ? Alle svar motas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxopp Skrevet Januar 24, 2015 Share Skrevet Januar 24, 2015 For varm motor 1. Sjekk nivå kjøleveske, luft. 2. Viskosevifte. blås på senter av viften med varmepistol den skal bli tregere å rotere når den blir varm. 2. Termostat. Ta den ut putt den i en panne med vann i lag med steketermometer sjekk at den åpner på rundt 85-90 grader. For varmeapparat. 1. Sjekk viftemotstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 24, 2015 Share Skrevet Januar 24, 2015 http://bimmers.no/forum/1-teknisk/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimjhagen Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Kan det være tett i kjøleslangere? Di som går inn til varmeapparatet? Finnes det noen reléer som tilhører varmeapparatet? Og hvis det skulle hvert lite vann, burde det ikke blåst kaldt uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 http://bimmers.no/forum/1-teknisk/ Post det her du så skal du nok få hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimjhagen Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå