Gå til innhold

Arne`s BMW F11 M550d Xdrive

ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

Ufattelig rå bil!

Men er det så gunstig for fordelingskassen med tanke på forskjellig dim foran og bak? Jeg fikk beskjed av BMW at det var ikke lurt... surt, for jeg hadde lyst på noen fete hjul bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredden har ingenting å si på fordelingskassen. Det er rulleomkretsen som bør være helt lik, eller i følge Bavaria innenfor 1% Med de dekkene jeg har så er forskjellen på rulleomkretsen under 0,8% Så det går helt fint. Eg har 255/30 foran, og 295/25 bak. Ved breiere dekk bak, så går en bare ned i profil for å få lik rulleomkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
On 5/11/2016 at 17.44, ArneR. skrev:

Bredden har ingenting å si på fordelingskassen. Det er rulleomkretsen som bør være helt lik, eller i følge Bavaria innenfor 1% Med de dekkene jeg har så er forskjellen på rulleomkretsen under 0,8% Så det går helt fint. Eg har 255/30 foran, og 295/25 bak. Ved breiere dekk bak, så går en bare ned i profil for å få lik rulleomkrets.

Jeg fikk streng beskjed om at det var veldig "fyfy" og at det måtte jeg ikke finne på å gjøre. Var dumt, for jeg hadde veldig lyst på bredere felg bak.. :( jaja, får bestille 2 nye felger til neste sesong da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
On 21.5.2016 at 2:50 AM, MrRonny said:

En ting jeg lurer på angående M550d. Er det sånn mulighet for å åpne eksosen for å få grommere lyd av den? Mener Audi har noe sånt.

Det er mulig å "tune" lyden på en måte ja. Har sett på youtube. Men tror det er ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kjempe fin Bil Arne!

Hvor bestilte du bakseteunderholdningen fra?

Kan man montere dette på sportstolene også?

Endret av Omg86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28. januar 2015 at 2:19 PM, ArneR. said:

Hehe. Stemmer i hvert fall at jeg har vært treg med å skaffe denne. Men hadde en E60 M5 en stund. Fantastisk bil, men ble litt lei av å fylle bensin annenhver dag hehe. Den er oppgitt til:

Bykjøring i l/mil  0,77
Landeveiskjøring i l/mil  0,55
Blandet kjøring i l/mil  0,63

Disse tallene tviler jeg litt på. Ser jeg ligger på rundt literen på bykjøring. Men har bare kjørt 2 mil med den, så har ikke så mye visdom å komme med dessverre. 

Har egentlig skaffet det meste. Men det gjenstår å handle felger. Driver å leter etter disse nå. Litt kjedelig med den høye dollaren. Vet bare at jeg skal ha 21", og det blir kanskje de samme som jeg hadde sist. Sliter med å finne noen jeg liker bedre. Liker konkave felger.

Om du er sånn middels gla i kaffe så kan jeg anbefale å kjøpe Statoil kopp. Om du fyller full tank hver gang du fyller koppen så trenger du som regel ikke å tanke mellom kaffe fyllingene :) hilsen en E60 M5 eier.

Rå 550 du har fått deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...