Gå til innhold

Tannstang E39 Spørsmål


Eriksen933
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har byttet Servopumpe for litt siden på bilen med nytt filter og Olje, men den lager lyder enda når jeg svinger, og når jeg ser på olja ser man at noe er galt da den blir brun med en gang nesten. har lest litt rundt å funnet ut at Tannstanga virker som en svakhet. Men Lurer litt på om man må bytte hele tannstanga eller kun den pumpa på toppen av tannstanga (Legger med Noen Bilder så dere skjønner). Har merka i det siste at den er veldig hard på rattet også. 

 

Hvordan er det å bytte denne Tannstanga? Noen som har noen tips eventuelt hva jeg må huske på? 

 

Takker for Svar :D

post-67005-0-97157000-1422372382_thumb.j

Endret av Eriksen933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke som jeg kjenner på E29 utover at du skal være obs å ikke bruke fra 540 da styringen og traversen på de E39 er helt forskjellige fra andre E39. Hvis du ikke hadde servotronic før (ekstrautstyr) it's not only only å hive det på som jeg vet. Å bytte hele har jeg ikke gjort før men det ser ikke så ille ut hvis du kommer til nedenifra på bukk

 

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/520i_m52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/13__steering_gear_with_servo_unit/5_ra__removing_and_installing_power-steering_gear/

Endret av FJPopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke som jeg kjenner på E29 utover at du skal være obs å ikke bruke fra 540 da styringen og traversen på de E39 er helt forskjellige fra andre E39. Hvis du ikke hadde servotronic før (ekstrautstyr) it's not only only å hive det på som jeg vet. Å bytte hele har jeg ikke gjort før men det ser ikke så ille ut hvis du kommer til nedenifra på bukk

 

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/520i_m52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/13__steering_gear_with_servo_unit/5_ra__removing_and_installing_power-steering_gear/

Ganske god plass under der. så tror det er en grei jobb. Eneste jeg tror kan være litt køddent er å få den av fra rattstammen å ned til pumpa på tannstanga vis du skjønner hva jeg mener. Er der jeg skulle hatt noen tips vis det er køddent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servotronic var levert på 98 mod (gamlingen har det på sin), og består kun av en solonoid, som opner og stenger alt etter hastighet på bilen.

Den sitter der du har ringet rundt på bildet ditt. Hvordan det er på nyere bmwer kan jeg ikke si noe om.
Den er koblet til GM3 modulen med 2 ledninger. Enkelt og ettermontere, men mener du må ha en High GM3 modul, uten og si det helt sikkert.

Dette kan aktiveres med for eksempel bmw scanner 1.4.0.


Det og bytte tannstanga er litt jobb, men tror ikke det er alt for ille. Motoren må hvertfall løftes opp 5-6 cm om jeg ikke husker feil,

så skal stanga dras ut på ei av sidene. :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servotronic var levert på 98 mod (gamlingen har det på sin), og består kun av en solonoid, som opner og stenger alt etter hastighet på bilen.

Den sitter der du har ringet rundt på bildet ditt. Hvordan det er på nyere bmwer kan jeg ikke si noe om.

Den er koblet til GM3 modulen med 2 ledninger. Enkelt og ettermontere, men mener du må ha en High GM3 modul, uten og si det helt sikkert.

Dette kan aktiveres med for eksempel bmw scanner 1.4.0.

Det og bytte tannstanga er litt jobb, men tror ikke det er alt for ille. Motoren må hvertfall løftes opp 5-6 cm om jeg ikke husker feil,

så skal stanga dras ut på ei av sidene. :)

Ok det var jeg ikke klar over, idag er det nemlig anerledes med en elektromotor som hjelper til ved behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...