Eriksen933 Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 (endret) Heisann! Har byttet Servopumpe for litt siden på bilen med nytt filter og Olje, men den lager lyder enda når jeg svinger, og når jeg ser på olja ser man at noe er galt da den blir brun med en gang nesten. har lest litt rundt å funnet ut at Tannstanga virker som en svakhet. Men Lurer litt på om man må bytte hele tannstanga eller kun den pumpa på toppen av tannstanga (Legger med Noen Bilder så dere skjønner). Har merka i det siste at den er veldig hard på rattet også. Hvordan er det å bytte denne Tannstanga? Noen som har noen tips eventuelt hva jeg må huske på? Takker for Svar Endret Januar 27, 2015 av Eriksen933 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alecxz Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 har du servotronic? kan være noe feil med den som gjør at styringa er litt hardere. om det er klakking i tannstanga må hele akselen byttes sannsynligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2015 Det klakker når jeg svinger til venstre Mener at jeg ikke har Servotronic. Er en 1998 Mod. Veit ikke om de kom med det da jeg Hvordan er det å Bytte detta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Servotronic er basically en elektromotor som assisterer ved behov. Det ser ikke ut at du har det. Har du sjekket at belgen ikke er punktert på begge sider og at det ikke har kommet inn drit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2015 Belgene er hele ☺ Men hvordan er det å bytte. å Fins det flere Typer enn Servotronic og Uten Servotronic. Vurderer å kjøpe brukt da ny koster 4 Tusen. hadde vært kjipt å handla feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 (endret) Nei ikke som jeg kjenner på E29 utover at du skal være obs å ikke bruke fra 540 da styringen og traversen på de E39 er helt forskjellige fra andre E39. Hvis du ikke hadde servotronic før (ekstrautstyr) it's not only only å hive det på som jeg vet. Å bytte hele har jeg ikke gjort før men det ser ikke så ille ut hvis du kommer til nedenifra på bukk http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/520i_m52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/13__steering_gear_with_servo_unit/5_ra__removing_and_installing_power-steering_gear/ Endret Januar 28, 2015 av FJPopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2015 Nei ikke som jeg kjenner på E29 utover at du skal være obs å ikke bruke fra 540 da styringen og traversen på de E39 er helt forskjellige fra andre E39. Hvis du ikke hadde servotronic før (ekstrautstyr) it's not only only å hive det på som jeg vet. Å bytte hele har jeg ikke gjort før men det ser ikke så ille ut hvis du kommer til nedenifra på bukk http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/520i_m52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/13__steering_gear_with_servo_unit/5_ra__removing_and_installing_power-steering_gear/ Ganske god plass under der. så tror det er en grei jobb. Eneste jeg tror kan være litt køddent er å få den av fra rattstammen å ned til pumpa på tannstanga vis du skjønner hva jeg mener. Er der jeg skulle hatt noen tips vis det er køddent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 (endret) Servotronic var levert på 98 mod (gamlingen har det på sin), og består kun av en solonoid, som opner og stenger alt etter hastighet på bilen. Den sitter der du har ringet rundt på bildet ditt. Hvordan det er på nyere bmwer kan jeg ikke si noe om.Den er koblet til GM3 modulen med 2 ledninger. Enkelt og ettermontere, men mener du må ha en High GM3 modul, uten og si det helt sikkert. Dette kan aktiveres med for eksempel bmw scanner 1.4.0.Det og bytte tannstanga er litt jobb, men tror ikke det er alt for ille. Motoren må hvertfall løftes opp 5-6 cm om jeg ikke husker feil, så skal stanga dras ut på ei av sidene. Endret Januar 29, 2015 av Alpejohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Servotronic var levert på 98 mod (gamlingen har det på sin), og består kun av en solonoid, som opner og stenger alt etter hastighet på bilen. Den sitter der du har ringet rundt på bildet ditt. Hvordan det er på nyere bmwer kan jeg ikke si noe om. Den er koblet til GM3 modulen med 2 ledninger. Enkelt og ettermontere, men mener du må ha en High GM3 modul, uten og si det helt sikkert. Dette kan aktiveres med for eksempel bmw scanner 1.4.0. Det og bytte tannstanga er litt jobb, men tror ikke det er alt for ille. Motoren må hvertfall løftes opp 5-6 cm om jeg ikke husker feil, så skal stanga dras ut på ei av sidene. Ok det var jeg ikke klar over, idag er det nemlig anerledes med en elektromotor som hjelper til ved behov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Det er nok sikkert sånn på nyere biler vil jeg tro ja. Ganske simpelt system på E39 hvertfall.Har vurdert og ettermontere flere ganger, men har liksom ikke blitt noe av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 Utrolig deilig er det når en kjører sakte eller skal parkere, rattet blir lekent lett Har tenkt å ettermontere selv mye rart men blir aldri til. På tide å begynne å prioritere litt riktig i heimen, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå